به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، چهاربانده کردن محور ساری-کیاسر پروژهای بود که قرار بود به کابوس تکراری ترافیک در این محور پایان دهد.
سال ۹۹ فاز نخست پروژه چهاربانده کردن محور ساری ـ تاکام بعد از ۱۷ سال چشم انتظاری به پایان رسید؛ درست است است صفهای ترافیک بهطور چشمگیری کاهش یافت اما در چهار کیلومتر از تعریض چهارباندهسازی محور ساری ـ تاکام هنوز این مشکل وجود دارد.
پروژهای که قرار بود در سریعترین زمان ممکن به بهرهبرداری برسد اما همچنان در سایه اما و اگرها به خط پایان نرسیده است.
دولت سیزدهم که پای کار آمد با تلاش و اهتمام جهادی موجب اتمام بسیاری از این پروژهها شد که ازجمله آن پروژه ساری تاکام بوده که این روزها شاهد شتاب در اجرای این پروژه و پایان حبس خانگی بومیان در مسیر این پروژه باشیم.
مرهم و مسکنی درد ترافیک در این مسیر اجرای محدودیتهای ترافیکی آن هم بهصورت مقطعی است که باتوجه به وجود روستاهای زیار در مسیر اجرای این طرح بهصورت طولانی امکانپذیر نیست.
محمدعلی نوبخت فرماندار شهرستان ساری در همینخصوص در گفتوگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: پروژه تعریض محور کیاسر بهطول ۲۱ کیلومتر در دو فاز تعریف شده است.
وی افزود: فاز اول پروژه از سیکوه تپه تا هولار بهطول ۱۳ کیلومتر است که از پیشرفت فیزیکی ۲۵ تا ۳۰ درصد برخوردار است.
فرماندار شهرستان ساری بیان کرد: فاز دوم پروژه از هولار تا تاکام به طول ۸ کیلومتر از پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد رسیده است.
نوبخت با بیان اینکه اجرای فاز اول و دوم لنگ منابع اعتباری و مطالبات است، خاطرنشان کرد: موضوع دیگر نظارت عالیه و دقیق بر فعالیت کارفرما و دستگاههای اجرایی است؛ به میزانی که پیمانکاران اعتبار دریافت کردند باید دید که کار انجام شده است یا خیر؟!
وی با تاکید بر اینکه عزم دولت برای تامین اعتبار تکمیل پروژه ساری-تاکام جزم شده است، خاطرنشان کرد: لازم است که در استان نیز همه دستگاهها برای تسریع در فرآیند اجرایی این پروژه پای کار باشند تا به هیچ وجه زمان از دست نرود.
پایان پیام/۸۶۰۳۴/م