اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

۳۰۱ پرونده قاچاق کالا در تعزیرات حکومتی گنبدکاووس

رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان گنبدکاووس گفت: در ۶ ماه اول امسال تعداد ۳۰۱ فقره پرونده قاچاق کالا ثبت شده که تاکنون ۲۹۸ فقره پرونده با ۱۰۱ میلیارد و ۱۸۹ میلیون ریال جریمه مختومه شده و پنج فقره پرونده دیگر در حال رسیدگی است.

۳۰۱ پرونده قاچاق کالا در تعزیرات حکومتی گنبدکاووس

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، اسماعیل روان در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهارکرد: از ابتدای سال تا پایان شهریورماه تعداد ۳۰۱ فقره پرونده قاچاق به تعزیرات حکومتی گنبدکاووس ارجاع شده که تاکنون ۲۹۸ فقره پرونده مختومه شده و مبلغ ۱۰۱ میلیارد و ۱۸۹ میلیون ریال جریمه صادر شده و پنج فقره دیگر در حال رسیدگی است.

وی تصریح کرد: بیشترین پرونده با ۱۰۴ فقره به ارزش ریالی ۲۹ میلیارد و ۴۲۰ میلیون ریال مربوط به قاچاق چوب‌آلات جنگلی و قارچ ترافل است و تعداد ۳۳ فقره پرونده دارو و درمان و لوازم آرایشی و بهداشتی به ارزش سه میلیارد و ۸۳۳ میلیون ریال، ۲۸ فقره پرونده سوخت و گازوئیل به ارزش هشت میلیارد و ۸۳۵ میلیون ریال و ۲۳ فقره پرونده سیگار و تنباکو به ارزش یک میلیارد و ۵۷ میلیون ریال در رتبه‌های بعدی پرونده‌های تشکیل شده‌است.

*کشف انواع کالاهای قاچاق به ارزش بیش از ۹ میلیارد تومان 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی شهرستان گنبدکاووس در این جلسه گفت: از ابتدای سال تاکنون ۷۵ فقره پرونده به ارزش ۹ میلیارد و ۷۳۵ میلیون تومان انواع کالاهای قاچاق کشف شد.

حمزه شهمرادی اظهارکرد: مانور لحظه صفر در حوزه قاچاق کالا و ارز در شهرستان گنبدکاووس برگزار شد و در این مانور حدود هفت تن آرد یارانه‌ای خارج از شبکه کشف شد.

وی تصریح‌کرد: از ابتدای سال تاکنون تعداد ۷۳۱ دستگاه لوازم خانگی قاچاق، تعداد ۱۵ هزارو ۸۱۱ پاکت سیگار و ۲۴۰ بسته تنباکو، پنج تن چوب‌آلات جنگلی، سموم کشاورزی به ارزش ۳۶۰ میلیون تومان، ۲۷۰ قطعه پرنده وحشی، ۳۶ حلقه لاستیک خودرو، لوازم یدکی به ارزش ۳۰۰ میلیون تومان و ۹۳ هزارو ۷۰۰ قلم انواع مواد خوراکی بصورت قاچاق کشف و ضبط شد.

* 8 واحد زیبایی غیرمجاز بانوان پلمب شد

رئیس اتاق اصناف گنبدکاووس گفت: در ۶ ماه اول امسال تعداد ۳۳ بازدید از واحدهای صنفی آرایشگاه بانوان انجام شده‌است که در این بازدیدها ۲۸ مورد تذکر و اطلاع رسانی کالای قاچاق، ۳۲ مورد فاقد جواز کسب بوند و هشت آرایشگاه بانوان غیرمجاز پلمب شدند.

مهدی عبدلی اظهارکرد: در شهرستان گنبدکاووس تعداد ۴۸۵ واحد صنفی آرایشگاه زنان و ۱۲۵ واحد صنفی آرایشگاه مردانه و ۲۳۰ فروشگاه آرایشی و بهداشتی فعال هستند.

پایان پیام/۸۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول