اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

قوانین موجود، صادرت و واردات را در تقابل با هم قرار می‌دهد

دبیر هیئت رئیسه اتاق بازرگانی تبریز گفت: برخی دستورالعمل‌ها و مصوبات به‌گونه‌ای تدوین می‌شوند که این دو حوزه در تقابل با یکدیگر قرار می‌گیرند.

قوانین موجود، صادرت و واردات را در تقابل با هم قرار می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، رضا جعفری ظهر امروز در بیست و هفتمین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی ایران که با حضور مسئولان کشوری، استانی و روسا و هیئت نمایندگان اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور در تالار پتروشیمی تبریز برگزار شد، اظهار کرد: صادرات و واردات همزاد یکدیگرند و از مقوله‌های اصلی تجارت هستند، اما برخی دستورالعمل‌ها و مصوبات به‌گونه‌ای تدوین می‌شوند که این دو حوزه در تقابل با یکدیگر قرار می‌گیرند.

وی  افزود: طبق تحقیقات و مطالعات انجام شده در کمیسیون صادرات و مدیریت واردات اتاق تبریز و مرکز پژوهش‌های اتاق تبریز، تحریم‌های بانکی، عدم تعامل با کشورهای دنیا و چند نرخی بودن ارز، سه مشکل عمده‌ای هستند که صادرات را با چالش مواجه کرده‌اند.

جعفری گفت: ایران از سال ۱۳۵۷ در تحریم است، اما معضل اصلی صادرکنندگان در این برهه از زمان، تحریم‌های پولی، مالی و بانکی است که به شدت مشکل‌ساز است.

وی با اشاره به وجود تورم در کشور تاکید کرد: حرف تجار این است که نرخ ارز باید به صورت تدریجی و به شکلی افزایش یا کاهش یابد که از تنش‌ها و ضربات شدید جلوگیری شود.

کریدور شمال- جنوب می‌تواند ۳۰ میلیارد دلار درآمد ترانزیتی برای کشور ایجاد کند

دبیر هیئت رئیسه اتاق بازرگانی تبریز با اشاره به قرارگیری ایران در موقعیت مناسب از نظر جغرافیایی اذعان کرد: کریدور شمال- جنوب امتیاز بسیار بالایی است که به‌تنهایی می‌تواند ۳۰ میلیارد دلار درآمد ترانزیتی برای کشور ایجاد کند.

وی تاکید کرد: این کریدور است که ما را به مسیر صادرات هنگفت اروپا وصل می‌کند و اگر هرچه سریع‌تر چاره‌ای نیندیشیم، تهدیدهای بزرگی از سوی کشورهای همسایه در راه است که ممکن است این بازار را از ما بگیرد.

جعفری گفت: کشور عراق با وجود وضعیت نامساعد خود توانسته است با سیاست‌های درست، تورم بالای خود را کنترل کند و ما در ایران نیز باید هر چه سریع‌تر این مشکل را تحت کنترل بگیریم.‌

پایان پیام/۶۰۰۲۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول