اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

«دانشگاه بین‌المللی امام (ره) قزوین» به عنوان نهمین دانشگاه برتر کشور معرفی شده است

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام (ره) قزوین گفت: دانشگاه بین المللی امام(ره) بر اساس ارزیابی های صورت گرفته، به عنوان سومین دانشگاه جامع کشور و نهمین دانشگاه برتر از بین کل دانشگاه های کشور معرفی شده است.

«دانشگاه بین‌المللی امام (ره) قزوین» به عنوان نهمین دانشگاه برتر کشور معرفی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سید علی قاسم زاده در جریان برگزاری رویداد رسانه ای یک روزه «جام رسانه امید» ویژه اصحاب رسانه استان قزوین که از صبح امروز در سالن حمپا دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) آغاز شده، با اشاره به تاکید ویژه مقام معظم رهبری مبنی بر امیدآفرینی در جامعه و نقش موثر رسانه ها در این عرضه اظهار کرد: مهم‌ترین پیشرفت هر جامعه، پیشرفت علم و فناوری است و دانشگاه ها بزرگترین مظهر اقتدار، فرهیختگی و فرزانگی جامعه هستند که دانشگاه بین‌المللی امام(ره) هم برای مردم استان قزوین مایه مباهات و افتخار است.

وی با بیان اینکه در دولت قبل دانشگاه بین‌المللی امام(ره) به عنوان دانشگاه معین استان نبود و هویت خود را در بین مردم از دست داده بود و در حال حاضر هویت دانشگاه احیا شده است، افزود: با برنامه‌ریزی صورت گرفته، در گذشته مطالبات اعضای هیات علمی دانشگاه به مدت حدود سه سال پرداخت نشده بود و شرکت‌های عمرانی به دلیل عدم دریافت حق و حقوق در حال تعطیلی و ماده ۴۸ شدن و ترک خدمت بودند، که این موضوعات پیگیری شد و سیاست گذاری جدیدی در این حوزه ها صورت گرفت.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) ادامه داد: برای نخستین بار در طول تاریخ دانشگاه امام که ۳۲ سال از عمر آن می‌گذرد برای اولین بار در رتبه‌بندی تایمز (معتبرترین نظام دانشگاهی جهان) به جمع ۶٠٠ تا ۸٠٠ دانشگاه برتر جهان راه یافت و در رتبه‌بندی شانگهای در عرصه رشته‌های عمرانی و در زمینه رتبه‌بندی، امتیاز خوبی را کسب کرد و سومین دانشگاه جامع کشور و نهمین دانشگاه از بین کل دانشگاه های کشور شناخته شد.

قاسم زاده با اشاره به تصویب برنامه سند تحول دانشگاه در وزارت علوم و ابلاغ به هیات علمی برای پایه‌ریزی رنامه‌های تحولی  تصریح کرد: راه اندازی اتاق دختران و زنان با عنوان «مهدا» در دستور کار دانشگاه قرار دارد که با تحقق این مهم، نظام مسائل زنان و دختران احصا و تدابیر لازم اندیشیده می شود.

وی با اشاره به تصویب نظامنامه زیست عفیفانه در دانشگاه بین‌المللی امام(ره) و اجرای آن، گفت: بنا داریم با ارائه راهکارهای فرهنگی نقاط ضعف این طرح را تا حدودی بپوشانیم.

این مسوول با اشاره به اجرای طرح حمپا به عنوان نخستین عرصه نوآوری شناخته شده در کشور اذعان کرد: در این طرح دانشجویان پس از ارائه ایده های نوآورانه و خلاقانه برای شناخت مسائل اجتماعی و فرهنگی، اگر قابلیت راهکار و حل این مسائل را داشته باشند طرح را خریداری می‌کنیم و در واقع شجاعت ایده پردازی به دانشجویان داده می‌شود.

رییس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) استان قزوین با اشاره به ارسال نامه اخیر به رییس‌جمهور مینی بر ارتقاء دانشگاه در ابعاد بین‌المللی با اختصاص بودجه مجزا افزود: از سوی آیت الله رییسی به سازمان مدیریت و برنامه و بودجه دستور لازم صادر شده که این درخواست دانشگاه بازنگری شود چرا که بودجه فعلی دانشگاه، محلی است و برای دیده شدن در جهان بودجه بیشتری نیاز است. این در حالی است که دانشگاه تنها دانشگاهی است که مصوبه مجلس و اساسنامه دارد و سازمان برنامه و بودجه به این مهم مشرف است.

قاسم زاده ادامه داد: با بازسازی دانشکده فنی بسیاری از آزمایشگاه ها تعطیل و به دلیل کرونا مشکلات عدیده ای ایجاد شده بود و برخی دستگاه‌ها نیاز به تعمیر و برخی دستگاه‌ها جدید بودند که در سفر رییس جمهور به استان، هفت میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت و جهش خوبی در حوزه آزمایشگاهی صورت گرفته و رو به رشد است.

وی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۰ درآمد اختصاصی دانشگاه بین‌المللی امام حدود ۵ میلیارد تومان بود و بودجه اختصاصی امسال بیش از ۲۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده که حدود ۱۵ میلیارد تومان آن محقق شده است.

این مسوول خاطرنشان کرد: در خصوص ارتباط صنعت، جامعه و دانشگاه سال گذشته‌ حدود ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان قرارداد طرح‌ها بوده که طی ۹ ماهه امسال به بیش از ۱۲ میلیارد تومان رسیده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول