اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

دیدار امیرعبداللهیان با رئیس پارلمان لبنان و رایزنی درباره غزه

وزیر امور خارجه که در بیروت حضور دارد با رئیس پارلمان لبنان دیدار و درباره آخرین وضعیت غزه، آتش‌بس قریب‌الوقوع و همچنین روند سیاسی در لبنان گفت‌وگو کرد.

دیدار امیرعبداللهیان با رئیس پارلمان لبنان و رایزنی درباره غزه

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در رأس هیأتی و به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات لبنان و در ادامه رایزنی‌های منطقه‌ای در پی تحولات اخیر در غزه به بیروت سفر کرده، بعدازظهر امروز (چهارشنبه) اول آذر ماه با «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان دیدار و درباره آخرین تحولات منطقه از جمله اوضاع فلسطین و غزه و همچنین مناسبات دوجانبه به گفت‌وگو پرداخت.

در این دیدار آخرین وضعیت جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، آتش بس قریب‌الوقوع، راه‌های تثبیت آتش‌بس احتمالی و کمک رسانی به مردم فلسطین و همچنین تقویت ثبات و امنیت در منطقه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

آخرین وضعیت روند سیاسی در لبنان نیز از دیگر موضوعات مورد گفت‌وگو در این ملاقات بود. این سفر در استمرار و تکمیل تلاش‌های مستمر و فشرده دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در یک ماه و نیم گذشته در حمایت از مردم فلسطین، پایان دادن به تجاوز رژیم صهیونیستی علیه غزه، رفع محاصره غزه و ارسال کمک‌های انساندوستانه به مردم فلسطین انجام شده است.

این دومین سفر امیرعبداللهیان به بیروت ظرف حدود یک ماه و نیم اخیر است. او ۲۱ و ۲۲ مهر ماه و در سفر به چند کشور منطقه و در دومین مقصد این سفر به بیروت سفر کرد و در این سفر با نبیه بری رئیس پارلمان لبنان نیز دیدار و گفت‌وگو کرد. در آن دیدار نبیه بری با تشکر و اعلام حمایت از تلاش‌ها و ابتکار عمل سیاسی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و مردم غزه، آنچه در غزه در حال رخ دادن است را غیرقابل باور خوانده و حمایت از فلسطین را مسؤولیتی همگانی و مسؤولیت همه کشورهای اسلامی خوانده بود. (اینجا بخوانید)

رئیس دستگاه دیپلماسی امروز و در بدو ورود به بیروت و در تشریح سفرش به لبنان گفت: امروز در بیروت هستیم تا در رایزنی با مقامات عالی لبنان در خصوص چگونگی امنیت حداکثری منطقه و چگونگی احقاق حقوق فلسطین رایزنی و مشورت داشته باشیم.

مهدی شوشتری دستیار وزیر و مدیرکل غرب آسیا و شمال آفریقا، ناصر کنعانی سخنگوی دستگاه دیپلماسی و علی‌اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه امیرعبداللهیان را در این سفر همراهی می‌کنند.

پیش از این رسانه‌های لبنان از انجام این سفر خبر داده و اعلام کرده بودند که امیرعبداللهیان در سفر به بیروت ضمن دیدار و گفت‌وگو با مقامات لبنان قرار است با سید حسن‌ نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان هم دیدار و گفت‌وگو کند. از ابتدای جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در غزه و در راستای توقف این جنایات و ضرورت ارسال کمک‌های انساندوستانه به مردم غزه و رفع محاصره این منطقه، جمهوری اسلامی ایران تلاش‌هایی را صورت داد از جمله در این راستا رئیس جمهور و وزیر امور خارجه تلفنی با همتایان خود و مقامات تاثیرگذار گفت‌وگو کردند و امیرعبداللهیان نامه‌هایی را در این خصوص به برخی مقامات از جمله دبیرکل سازمان ملل نوشت و سفرهایی هم به منطقه، نیویورک و ژنو داشت.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول