اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

پردیس فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی در سمنان راه‌اندازی می‌شود

پردیس مشترک فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی در استان سمنان راه‌اندازی می‌شود.

پردیس فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی در سمنان راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، با امضای تفاهم‌نامه‌ای سه‌جانبه بین پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاد دانشگاهی، پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان و جهاد دانشگاهی استان سمنان، پردیس مشترک فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی در استان سمنان راه‌اندازی می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان در این مراسم که در حاشیه افتتاح نمایشگاه دستاوردهای پارک ملی علوم، فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و با حضور رئیس جهاد دانشگاهی کشور برگزار شد، گفت: این تفاهم‌نامه در راستای کمک به ایجاد و توسعه کسب‌وکارهای فناور از طریق ارائه خدمات عمومی و تخصصی با ارزش‌افزوده بالا و افزایش همکاری‌های آموزشی و پژوهشی و با هدف توسعه همکاری‌های مشترک و ایجاد پردیس‌های تخصصی به‌منظور توسعه اکوسیستم فناوری نرم و صنایع فرهنگی در استان سمنان منعقد شد.

علی منصفی‌راد با اشاره به مساعدت، همکاری و تأکید استاندار سمنان در خصوص ایجاد پردیس مشترک فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی در استان سمنان گفت: در همین راستا، ایجاد دفاتر کارآفرینی و نوآوری در حوزه فناوری‌های نرم، صنایع خلاق و فرهنگی در شهرستان‌های استان به‌صورت ویژه دنبال می‌شود.

وی انجام همکاری مشترک در زمینه‌های فناوری، پژوهشی، آموزشی، مشاوره‌ای و تجاری‌سازی در حوزه‌های تخصصی و ارتباط با شرکت‌های مربوطه با تکیه بر قابلیت‌های طرفین را از محورهای این تفاهم‌نامه همکاری ذکر کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان ادامه داد: با تکیه بر ظرفیت‌های موجود در واحدهای فناور، شرکت‌های دانش‌بنیان و متخصصان دانشگاهی و پارک فناوری‌های نرم، بهره‌گیری از افراد و شرکت‌های مجرب مستقر در آن پارک و توانمندی‌های تخصصی جهاد دانشگاهی در حوزه فناوری‌های نرم، صنایع خلاق و فرهنگی تلاش می‌شود تا علاوه بر هم‌افزایی در فعالیت‌های مشترک، در حوزه فناوری و کارآفرینی نیز همکاری‌های خوبی صورت گیرد.

منصفی‌راد تأکید کرد: بسترسازی برای جذب سرمایه‌گذار در پروژه‌ها و طرح‌های تخصصی در حوزه فناوری‌های نرم، صنایع خلاق و فرهنگی، برگزاری رویدادها (رویداد شتاب، همایش، تأمین سرمایه و ...) به‌صورت مشترک، برگزاری دوره‌های توانمندسازی عمومی و تخصصی موردنیاز جهت ترویج فرهنگ مشارکت، فناوری و کارآفرینی، همکاری در اخذ مجوز دانش‌بنیان و خلاق برای شرکت‌های فعال در حوزه صنایع خلاق و... از موضوعات مهم این تفاهم‌نامه همکاری است که باید دنبال شود.

وی گفت: برگزاری و حضور در رویدادها و نمایشگاه‌های تجاری استانی، منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی در راستای توانمندسازی و توسعه فروش شرکت‌های فناور، حمایت و هدایت شرکت‌های فناور برای تولید محتوا در خصوص محصولات، توانمندی‌های شرکت و نشر آنها و برگزاری رویدادهای استارت‌اپی با همکاری شتاب‌دهنده‌ها و یا سازمان‌های مختلف در راستای شناسایی طرح‌های فناورانه با قابلیت تجاری‌سازی نیز از دیگر موضوعات این تفاهم‌نامه همکاری است.

پایان پیام/74002/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول