اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

آمادگی ۹۲۰ خانه و پایگاه بهداشت کرمانشاه برای غربالگری رایگان دیابت و فشارخون

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: افراد زیادی هستند که از بیماری فشار خون و دیابت خود خبر ندارند؛ وقتی این دو بیماری به موقع شناسایی نشود به کلیه‌ها، قلب و اندام‌های حیاتی بدن آسیب می‌رساند.

آمادگی ۹۲۰ خانه و پایگاه بهداشت کرمانشاه برای غربالگری رایگان دیابت و فشارخون

قباد محمدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: طرح غربالگری دیابت و فشارخون در استان کرمانشاه از نیمه دوم آبان‌ماه در استان آغاز شده و تا نیمه دوم دی‌ماه ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: در این طرح غاربلگری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تمامی افراد بالای ۱۸ سال از نظر بیماری دیابت و تمام افراد بالای ۴۰ سال از نظر فشارخون غربالگری می‌شوند.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه شناسایی افراد مبتلا به فشارخون و دیابت را از اهداف این طرح دانست و تصریح کرد: افراد زیادی هستند که از بیماری فشار خون و دیابت خود خبر ندارند؛ وقتی این دو بیماری به موقع شناسایی نشود به کلیه‌ها، قلب و اندام‌های حیاتی بدن آسیب می‌رساند.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح افراد مبتلا به دیابت و فشارخون شناسایی و اطلاعات آن‌ها در سامانه «سیب» ثبت و به مراکز درمانی ارجاع داده می‌شوند و درمان آن‌ها با هزینه‌های بسیار پایین شروع می‌شود.

محمدی با اشاره به فعالیت ۶۴۰ خانه بهداشت و ۲۸۰ پایگاه بهداشت و مرکز خدمات جامع سلامت در استان، خاطرنشان کرد: از هم‌استانی‌ها می‌خواهیم به نزدیک‌ترین خانه‌های بهداشت منزل خود مراجعه کنند و در صورت صلاحدید کارشناسان بهداشت به درب منزل حضور می‌یابند و به صورت رایگان قند خون و فشار خون را از جمعیت جامعه هدف می‌گیرند.

پایان پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول