اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

از شایعه تا واقعیت| درمان معتادان سایر استان‌ها در کرمانشاه صحت دارد؟

سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه گفت: با راه‌اندازی مجتمع صیانت شهرستان کنگاور صرفا معتادین بهبود‌یافته استان کرمانشاه به این مجتمع منتقل می‌‌شوند.

از شایعه تا واقعیت| درمان معتادان سایر استان‌ها در کرمانشاه صحت دارد؟

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، اردوگاه کنگاور به مساحت ۲۰ هکتار که در دهه هفتاد محل اسکان آوارگان عراقی بوده، در سال ۹۷ با تصویب شورای مبارزه با مواد مخدر استان، مقرر شد که به اردوگاه توانمندسازی معتادان تبدیل شود که هم‌‌اکنون در آستانه راه‌اندازی است.

آنگونه که مسوولان مربوطه می‌گویند، قرار است تعداد ۱۰ کارگاه مهارت‌آموزی برای معتادان بهبودیافته در این مجتمع راه‌اندازی و توسط فنی و حرفه‌ای استان تجهیز و آماده‌سازی شود.

محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه، بر راه‌انداری هر چه سریع‌تر این مجتمع بزرگ که ظرفیت ویژه‌ای برای حرفه‌آموزی و اشتغالزایی معتادان بهبود‌یافته است تأکید دارد، اما، آنچه که این روزها با توجه به آغاز شمارش معکوس برای راه‌اندازی این اردوگاه شایعه شده؛ این است که با راه‌اندازی مجتمع صیانت شهرستان کنگاور معتادان سایر استان نیز در کرمانشاه درمان می‌شوند؟.

کیوان گل‌آوری، سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه در این رابطه، اظهار کرد: در ارتباط با بحث پیشگیری و کاهش‌های آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد براساس منویات مقام معظم رهبری و همچنین برنامه‌های کلان ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در استان کرمانشاه از اسفندماه ۱۴۰۱ طرح ساماندهی و صیانت معتادان متجاهر با ایجاد ظرفت در مراکز ماده ۱۶ و تبصره ۲ ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر انجام و این طرح به طور مستمر تا به امروز ادامه دارد و خواهد داشت.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط استان و شاخص بودن آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد با استفاده از ظرفیت استانی، مجتمع (اردوگاه حلبچه) به عنوان ارودگاه ساماندهی صیانت از معتادان بهبودیافته صرفا برای بهبودیافته‌های سطح استان است که به عنوان یک ظرفیت در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی، سرقت‌های خرد و ناهنجاری‌ها می‌شود و حرکت قابل توجهی برای مردم استان است.

سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: معتادان با دستور قضایی به وسیله نیروی انتظامی و شهرداری جمع‌آوری و به مراکز ماده ۱۶ منتقل و کار درمان آن‌ها به مدت ۳ تا ۶ ماه انجام می‌شود.

وی از اشتغال به‌عنوان اصلی‌ترین مشکل معتادان بهبودیافته یاد کرد و گفت: معتادی که پس از بهبودی به جامعه برمی‌گردد، اگر گرفتار بیکار شود امکان بازگشت دوباره به دام اعتیاد زیاد است که در تلاش هستیم با انتقال آن‌ها به مجتمع صیانت شهرستان کنگاور و توانمندکردن آن‌ها، هیچ‌وقت به سمت این آسیب باز نگردند.

پایان پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول