اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

توسعه 3 زیر‌ساخت صنعتی برای حمایت از دانش‌بنیان‌ها در ‌وزارت صمت

معاون وزیر صمت گفت: وزارت صمت در توافقی با وزارتخانه‌های مختلف، 3 زیرساخت بزرگ حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان شامل نوسازی، ساخت سریع و تولید نیمه‌صنعتی را در دستور کار قرار داده است.

توسعه 3 زیر‌ساخت صنعتی برای حمایت از دانش‌بنیان‌ها در ‌وزارت صمت

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس بابک احمدی، رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با اشاره به اقدامات و جهت گیری‌های وزارت صمت در راستای صنعت دانش بنیان، اظهار داشت: اهمیت صنعت و اقتصاد دانش‌بنیان بر کسی پوشیده نیست و سال‌هاست که مقام معظم رهبری بر ‌این راهبرد تاکید فرموده‌اند و در جلساتی که با دولتمردان دارند باوجود روحیه دادن و تشکر از مسئولان برای اقدامات صورت گرفته در این حوزه، ‌گلایه‌هایی هم از عدم اقبال به این موضوع و حصول نتایج ملموس  و مورد توقع نیز دارند. 

معاون وزیر صمت اظهار داشت: بحث صنعت دانش بنیان در سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به صورت دیرینه و تاریخی مورد توجه بوده است و به عنوان یک ماموریت همواره دنبال شده است. 

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران بیان داشت: ماموریت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران وارد کردن فناوری و دانش جدید به صنایع و مشارکت در سرمایه‌گذاری و کاهش ریسک‌پذیری صنایع است. 

وی افزود: هدف ما جریان‌سازی در بدنه بخش خصوصی و دولتی برای حمایت حداکثری و  تبدیل‌ ایده های خلاقانه و ایده های دانش بنیان به صنعت دانش بنیان است.

معاون وزیر صمت بیان داشت: در رشد و بلوغ تکنولوژی 3 مرحله تحقیق، توسعه و استقرار وجود دارد که اگر از نقطه اول فعالیت‌های تحقیقاتی را جهت‌سازی نکنیم در نقطه استقرار، تمام منابع و زحماتی که شرکت‌ها‌ روی آن کار کرده‌اند به هدر می رود، لذا باید از نقطه اول هدایت سازی را شروع کنیم و به نقطه ای برسیم که آماده تجاری‌سازی می شوند و بعد از آن هم مرحله رهایی آن صنعت استقرار یافته دست یابیم. 

وی با اشاره به برگزاری دومین رویداد ملی «صنعت دانش‌بنیان، انقلاب صنعتی چهارم و شهر هوشمند» بیان داشت: برای تحقق این راهبرد در این همایش ما به دنبال هم راستایی هستیم و توافقاتی را با وزارتخانه علوم امضا خواهیم کرد، همچنین توافق کلانی با معاونت علمی و دانش بنیان ریاست جمهوری امضا می شود تا جهت‌گیری‌هایی برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان داشته باشیم.

رئیس سازمان گسترش و نوسازی‌ صنایع ایران بیان داشت: این سازمان متولی هوشمندسازی شهر نیست، اما جذب سرمایه، تامین ابزار و صنایع شهر هوشمند را در حوزه فناوری پیگیری می‌کند. حوزه‌های محوری حمل و نقل، تغییر اقلیم در صنایع مرتبط، شهر هوشمند و صنایع پتروشیمی مرتبط با دانش‌بنیان‌ها، صنعت آب و غیره از مواردی است که ایدرو (‌سازمان گسترش و نوسازی‌ صنایع ایران) به دنبال آن است‌.

احمدی بیان داشت: باید از ظرفیت معافیت‌های مالیاتی، سرمایه‌گذاری و سایر موارد در هوشمندسازی صنایع استفاده کرد، بنابراین 3 ‌زیر ساخت بزرگ حمایت از شرکت‌های دانش بنیان از جمله نوسازی، ساخت سریع و تولید نیمه صنعتی را در دستور کار قرار داده‌ایم. 

وی افزود: همچنین فضاهای صنعتی و زیر ساخت‌ها را در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار داده‌ایم و برای رسیدن آنها به بلوغ، تجاری‌سازی می‌کنیم و امیدوار هستیم این حمایت‌ها تبدیل به جریان‌سازی و ایده‌ها تبدیل به محصولات فناورانه شود. 

احمدی با تاکید بر اینکه شهر هوشمند بدون مدیریت اطلاعات و تکنولوژی فاقد معنا است، بیان داشت: باید فرهنگ‌سازی در این عرضه داشته باشیم و هم‌افزایی و هماهنگی بین دستگاه های کشوربرقرار شود.

وی افزود: فضاهای صنعتی و زیرساخت ها را در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار می دهیم و برای رسیدن آنها به بلوغ تجاری سازی می‌کنیم. 

احمدی بیان داشت: باید از ظرفیت‌های دانشگاهی و شرکت‌های دانش بنیان در هوشمندسازی شهر و صنایع مربوطه استفاده کرد.

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول