اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

استقرار ایستگاه سنجش آلودگی‌ هوا در شهرهای گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: انباشت آلاینده‌های هوا در زمستان و گرد و غبار در تابستان از علل ایجاد کارگروه اضطرار آلودگی هوا است.

استقرار ایستگاه سنجش آلودگی‌ هوا در شهرهای گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج،  اسلام جاودان‌خرد در نخستین جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوای استان گفت: انباشت آلاینده‌های هوا در زمستان و گرد و غبار در تابستان از علل ایجاد کارگروه اضطرار آلودگی هوا در ادارات محیط زیست است.

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد بر تجهیز ایستگاه‌های سنجش آلودگی، رفع نقص، تعمیر، خرید ، نصب و راه‌اندازی ایستگاه‌ها تاکید کرد و گفت: تا قبل از سال ۱۴۰۲ استان فقط دو ایستگاه سنجش آلودگی هوا در شهرستان های بویراحمد و گچساران داشتیم  که اغلب قطعات بدلیل تحریم‌های ظالمانه مستهلک و از رده خارج شده بودند.

این مسوول در ادامه به راه اندازی سه ایستگاه جدید اشاره کرد و افزود: در سال جاری با رایزنی‌های متعدد از اعتبارات ملی و استانی موفق شدیم 3 ایستگاه جدید برای شهرستان‌های لیکک ، دهدشت و مجدد در گچساران خرید و راه‌اندازی کنیم.

وی گفت: در شهرستان گچساران بدلیل آلودگی های صنعتی متعددی که دارد هم اکنون دو ایستگاه سنجش مستقر شده که این ایستگاه‌ها مجهز به آنالیزر گرد و غبار و اُزن هستند .

وی همچنین به انباشت آلاینده‌های هوا در فصل زمستان اشاره و خاطرنشان کرد: علل آن وارونگی هوا می باشد مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

پایان پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول