اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

اصفهان صرفه‌جوترین استان کشور در مصرف انرژی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بر اساس آمار، صرفه‌جو‌ترین مردم کشور در بخش آب، برق و سوخت اصفهانی‌ها هستند.

اصفهان صرفه‌جوترین استان  کشور در مصرف انرژی

منصور شیشه‌فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: بر اساس آمار، صرفه‌جو‌ترین مردم کشور در بخش آب، برق و سوخت اصفهانی‌ها هستند.

وی با تأکید بر اینکه ادارات باید دمای ۱۸ درجه را در ساختمان‌ها رعایت کنند، افزود: با توجه به فصل سرما همه دستگاه‌ها به روشن کردن وسایل گرمایشی یک ساعت قبل از شروع کار اداری و خاموش کردن آن یک ساعت قبل از پایان وقت اداری ملزم شدند.

شیشه‌فروش بیان کرد: خاموش کردن وسایل گرمایشی ادارات و دستگاه‌ها در روزهای تعطیل، استفاده از دستگاه‌های گازسوز استاندارد با برچسب انرژی بالا، انجام معاینه فنی موتورخانه‌ها توسط شرکت‌های تایید صلاحیت شده از سازمان ملی استاندارد، رفع نقص موتورخانه به منظور جلوگیری از انتشار آلاینده‌ها باید انجام شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه همه مشترکان باید نسبت به دور مشابه سال ۱۴۰۱ حداقل ۲۰ درصد مصرف گاز طبیعی را کاهش دهند، عنوان کرد: اماکن گردشگری، ورزشی دولتی، آموزشی، فرهنگی، مدارس، دانشگاه‌ها، خیریه‌ها و اماکن ورزشی و مذهبی حداکثر مجاز به مصرف معادل ۸۰ درصد دوره مشابه خود در سال ۱۴۰۱ هستند.

وی ادامه داد: همه ادارات و اماکن تجاری ورزشی مکلف شدند سامانه‌های گرمایشی دستگاه خود را بعد از ساعت ۱۸ خاموش کنند و شرکت گاز موظف شد نظارت لازم بر مصرف آنها را داشته باشد تا گاز پایدار برای همه بخش‌ها داشته باشیم.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول