اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

دومین کنگره بین المللی جراحی‌های زنان برگزار خواهد شد

دومین کنگره بین المللی و پنجمین کنگره کشوری جراحی‌های کم تهاجمی زنان و آندومتریوز برگزار می‌شود.

دومین کنگره بین المللی جراحی‌های زنان برگزار خواهد شد

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، نشست خبری دومین کنگره بین المللی و پنجمین کنگره کشوری جراحی‌های کم تهاجمی زنان و اندومتریوز با هدف معرفی اهداف برنامه ها، سخنرانان و نهادهای حامی این کنگره با حضور محمدرضا صادقی رئیس پژوهشگاه درمان ناباروری و سقط‌های مکرر، علی‌ صادقی تبار مدیر مرکز درمانی این پژوهشگاه و خدیجه شادجو دبیر علمی این کنگره برگزار شد.

در ابتدا محمدرضا صادصادقی در خصوص اهمیت برگزاری این کنگره گفت: این کنگره به دلیل ابعاد گسترده و حضور سخنرانان و شرکت‌کنندگان خارجی به عنوان یک کنگره بین‌المللی شناخته شده و قرار است صاحب‌نظران این حوزه آخرین و به روزترین تجربیات و نتایجی که دارند در اختیار پزشکان و مخاطبان قرار دهند. 

وی در ادامه در خصوص فعالیت‌های پژوهشگاه ابن سینا توضیح داد: پژوهشگاه ابن سینا به عنوان یک مرکز پشرو در حوزه تحقیقات و درمان ناباروری است که بیش از ۲۵ سال سابقه فعالیت در حوزه درمان دارد. از اولین سال تأسیس تا کنون این پژوهشگاه سعی کرده به صورت سالانه کنگره‌هایی برگزار کند تا در بحث آموزش و توسعه درمان ناباروری مؤثر باشد که امسال بیست و پنجمین کنگره سالانه برگزار خواهد شد. 

صادقی درباره هدف برگزاری این کنگره‌های علمی بیان کرد: این کنگره‌ها محلی برای تبادل نظر است. با توجه به جایگاه و اهمیتی که مجموعه پژوهشگاه و مرکز ناباروری ابن سینا در حوزه تشخیص و درمان آندومتریوز داشته، از حدود پنج سال پیش تصمیم گرفته شد که هر دوسال یک بار موضوع کنگره در مباحث ناباروری و سایر موارد به خصوص در موضوع آندومتریوز «به دلیل اهمیتی که این بیماری دارد» برگزار شده و اطلاعاتی را در جنبه‌های مختلف این بیماری به مردم و متخصصان ارائه شود.

رئیس پژوهشگاه ابن سینا در خصوص چرایی اهمیت این بیماری گفت:  آندومتریوز بیماری است که تا زمانی که در بدن گسترش پیدا و تمام بخش‌های مختلف شکم و لگن را درگیر نکند علائمی از خود نشان نخواهد داد برای همین به آن بیماری خاموش گفته می‌شود. میانگین بین 8 تا 10 سال بروز علائم و تشخیص این بیماری زمان خواهدبرد.

وی در خصوص تشخیص این بیماری توضیح داد: تشخیص این بیماری تبعات و مشکلاتی زیادی از جمله ناباروری « نه در همه موارد» و سطح کیفیت افراد در طولانی مدت خواهد داشت. 

وی درآخر تأکید کرد: شنیده‌هایی وجود دارد که در خانم‌های ایرانی به دلیل سبک زندگی، میزان شیوع این بیماری بیشتر است و نزدیک به سه میلیون خانم ایرانی به این بیماری مبتلا هستند. بنابراین باید به تشخیص و درمان این بیماری توجه بیشتری داشت. برگزاری این کنگره در تشخیص و درمان این بیماری مؤثر خواهد بود.

گفتنی است  این کنگره به مدت ۳ روز از تاریخ «۲۹ آذر تا ۱ دی ماه» در مرکز همایش‌های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار و میزبان پزشکان صاحب نام بین المللی و ایرانی خواهد بود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول