اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

توجه به قانون‌ کار باعث رونق تولید می‌شود

دبیر اجرائی خانه کارگر ساوه و زرندیه گفت: توجه به قانون کار باعث رونق تولید و کسب و کار می‌شود.

توجه به قانون‌ کار باعث رونق تولید می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، داود میرزائی در همایش 29 آبان سالروز تصویب قانون کار در خانه کارگر ساوه با اشاره به این که تصویب قانون کار دستاورد ارزشمند انقلاب اسلامی برای کارگران است، اظهار کرد: قانون کار از سوی حضرت امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب بنیان گذاشته شد.

وی، فلسفه تصویب قانون کار را حمایت از قشر کارگر دانست و افزود: عدم توجه به این قانون یا اجرای ناقص آن بهره‌کشی از قشر مظلوم کارگر را به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه قانون کار کنونی، ظرفیت های بسیاری دارد که اگر به آن توجه شود سبب پویایی قانون و حفظ متقابل حقوق کارگر و کارفرما می شود، اضافه کرد: طی سال های گذشته به ظرفیت های این قانون کم توجهی شد.

میرزائی با بیان این که قانون کار بعد از قانون اساسی در جهت تحقق عدالت اجتماعی در ایران است، خاطر نشان کرد: تصویب قانون کار، بارقه امیدی در دل کارگران زنده کرد و جامعه کارگری با این قانون حداقلی توانستند به آینده امیدوار باشند.

دبیر اجرائی خانه کارگر ساوه و زرندیه در خصوص همسان سازی حقوق بازنشستگان نیز گفت: متاسفانه با طرح این موضوع در ۱۵ سال اخیر، هنوز کامل اجرا نشده است.

میرزائی با اشاره به این که نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزییات لایحه برنامه هفتم توسعه با بند الحاقی ماده ۲۹ این لایحه یعنی افزایش سن بازنشستگی موافقت کردند، گفت: سقف سنوات خدمت حداکثر ۳۵ سال تعیین شده است و سقف سن بازنشستگی برای آقایان ۶۲ سال و برای خانم‌ها ۵۵ سال تعیین شد.

وی افزود: این مهم باعث نگرانی شاغلان شده است و از نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتظار می رفت کنار مردم و همپای آنان باشند.

وی با اشاره به این که اقشار مختلف مردم به ویژه جامعه کارگری همواره در انتخابات حضور پرشور خواهند داشت گفت: باید نمایندگانی به مجلس بفرستیم که صدای رسای کارگران باشند، کارگران  نمایندگانی را انتخاب کنند که همسو و هم‌رای با کارگران باشند و به خدمت به مردم پایبند باشند و همچنین استقلال کشور و آزادی مردم و تامین مصالح آنها را مدنظر داشته باشند.

وی در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به وضعیت زندگی سخت جامعه  کارگری افزود: فرزندان کارگران برغم شایستگی و توانمندی ها از ازدواج، تحصیل، مسکن و فرزند آوری سرباز میزنند و دلیل این امر را وضعیت نا به سامان اقتصادی می‌دانند.

وی در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به اینکه جامعه کارگری در هشت سال دفاع مقدس نیز نقش بسزایی بر عهده داشتند، افزود: این قشر از جامعه همواره پشتیبان نظام و ارزش های ملی بوده اند.

وی ادامه داد: متاسفانه این قشر دچار بی مهری شده و اکنون معیشت آنان به سختی تامین میشود

علیرضا امیری رئیس کانون کارگران بازنشستگان شهرستان ساوه نیز گفت: تصویب قانون کار نقطه شفاف اثبات علاقمندی با نظام و حضرت امام (ره) به کارگران ایران بود. 

وی افزود: قانون کار تاریخچه تلخ و شیرین را به خود دیده و اگر نبود زحمات بزرگان کارگری، نهادهای کارگری و بازنشستگی، شکل نمی‌گرفت.

وی با اشاره به این که قانون کار بهترین قانون جهان است، اظهار کرد: متاسفانه این قانون به خوبی اجرا نمی‌شود و پس از ۳۳ سال نیاز به بازسازی دارد.

وی بیان کرد: ۷۰ درصد جمعیت ساوه را جامعه کارگری شامل می‌شود و این نشان‌دهنده این است که بزرگترین شهر صنعتی کشور در این شهرستان است. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول