اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

۱۴۷۴ نفر در نهاوند از آموزش فنی و حرفه‌ای برخوردار شدند

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای نهاوند گفت: امسال یک‌هزار و ۴۷۴ نفر آموزش‌ فنی و حرفه‌ای را در رشته‌های مختلف فرا گرفتند.

۱۴۷۴ نفر در نهاوند از آموزش فنی و حرفه‌ای برخوردار شدند

تجدد ترکمان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون ۲۵۰ هزار نفر ساعت معادل یک‌هزار و ۴۷۴ نفر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را در رشته‌های مختلف فرا گرفتند.

وی گفت: این آموزش‌ها در مراکز کارگاهی،  زندان، آموزشگاه‌های آزاد و مرکز برادران واقع در روستای کوهانی برگزار شده است. 

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای نهاوند افزود: طبق سیاست‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای سالانه باید حدود ۳۵۰ هزار نفر ساعت در سال مورد آموزش قرار گیرند.

وی اضافه کرد: سال گذشته ۳۲۸ هزار نفر معادل یک‌هزار و ۵۴۵ نفر از اقشار مختلف مردم نهاوند از آموزش‌های لازم برخوردار شده‌اند.

ترکمان از همکاری این اداره با دیگر دستگاه‌ها در راستای توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای خبر داد و افزود: طبق تفاهمنامه‌ای که با آموزش‌های فنی منعقد شده کارگاه‌های این اداره به مدت سه روز در چهار رشته در اختیار دانش‌آموزان قرار داده می‌شود و علاوه بر این برای رونق کسب و کار، با کارآفرینان نیز همکاری‌ لازم به عمل می‌آید.

وی ایجاد واحدهای جوار کارگاهی را از راهکارهای ارتقای توان فنی و اشتغال‌پذیری افراد در حوزه‌های مختلف صنعت عنوان کرد و گفت: با توجه به نقش این واحدها در تربیت نیروهای ماهر برای کارگاه و کارخانه‌ها از سال گذشته ۶ واحد جوار کارگاهی در شهرستان تشکیل شده است. 

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای نهاوند به اهمیت واحدهای جوار کارگاهی اشاره کرد و افزود: این مراکز در تجهیزات آموزشی، مستقل از جریان خط تولید و تحت نظارت کارخانه بر اساس استانداردهای ‌آموزشی فنی فعالیت می‌کنند در حالی که مراکز آموزش بین کارگاهی بین دو واحد تولیدی مستقرند و به ‌منظور ارائه آموزش مهارت‌های شغلی توسط صنایع بزرگ ایجاد می‌شوند.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول