اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

نخستین همایش ملّی مرجعیت علمی برگزار شد

نخستین همایش ملّی مرجعیت علمی با توجه به اهمیت موضوع «مرجعیت علمی» در بیانات مقام معظم رهبری (مدظلّه‌العالی) و «سیاست‌های کلی علم و فناوری»، برگزار شد.

نخستین همایش ملّی مرجعیت علمی برگزار شد

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با توجه به اهمیت موضوع «مرجعیت علمی» در بیانات مقام معظم رهبری (مدظلّه‌العالی) و «سیاست‌های کلی علم و فناوری»، نخستین همایش ملّی مرجعیت علمی به همت مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور با حضور جمعی از اندیشمندان و صاحبنظران حوزه علم، فناوری و نوآوری در مرکز همایش های بین المللی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار شد.

چیستی و چرایی، مرجعیت علمی در طیف ناهمگون حوزه‌های علمی و فناورانه، ارکان جهت‌ساز مرجعیت علمی، مرجعیت علمی و نسبت آن با دیپلماسی علم و فناوری، چگونگی نقش‌آفرینی نظام‌های پشتیبان در تحقق مرجعیت علم، فناوری و نوآوری، بازخوانی پیشینه تاریخی مرجعیت علمی در تمدن اسلامی و نهاد آموزش و پرورش و مرجعیت علمی از محورهای مورد بحث در این همایش بودند.

پیمان صالحی معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم در این همایش گفت: دانشگاه ها و پژوهشگاه ها در بخش تولید علم و فناوری و تربیت نیروی انسانی با کیفیت و استاندارد بالا در حال فعالیت هستند.

وی افزود: ایجاد کشش بازار و افزایش پیچیدگی اقتصادی باعث برقراری تعادل با طرف عرضه و کاهش فاصله دانشگاه ها و پژوهشگاه ها با صنعت و جامعه خواهد شد.

صالحی گفت: اجرای قانون و عمل به مفاد اسناد بالادستی در حوزه علم، فناوری و نوآوری از الزامات اصلی نیل به مرجعیت علمی است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول