اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش: 10 هزار مدرسه در کشور دارای یک تا 5 دانش‌آموز است

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بیش از 500 مدرسه یک نفره داریم، گفت: قریب به 25 هزار مدرسه بین 5 تا 10 دانش‌آموز و قریب به 10 هزار مدرسه یک تا 5 دانش‌آموز در کشور داریم.

وزیر آموزش و پرورش: 10 هزار مدرسه در کشور دارای یک تا 5 دانش‌آموز است

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، آیین طرح ملی نسیم مهربانی (طرح تهیه و ارسال اقلام مورد نیاز مدارس و دانش‌آموزان مناطق کمتر توسعه‌یافته)، امروز ۲۹ آبان ۱۴۰۲ در اردوگاه شهید‌ منتظری شهرستان شهریار با حضور وزیر آموزش و پرورش و جمعی از مسؤولان این وزارتخانه برگزار شد.

رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در این مراسم، اظهار کرد: عدالت، آرمان اصیل انقلاب اسلامی ما هست و هر جایی که در آن کوشیده‌ایم و تمرکز کرده‌ایم، حس انتقال عدالت و اجرای آن، بهترین پیام را به مردم ایران داده است که انقلاب آنها چه برکات و ثمراتی داشته است و خواهد داشت.

وی با بیان اینکه از جمله برکات انقلاب اسلامی ایران، عدالت آموزشی است، گفت: در زمان انقلاب، سرانه فضای آموزشی ما تقریبا یک متر و نیم به ازای هر نفر بود و امروز به بیش از 5 متر و 20 سانتی‌متر به ازای هر نفر رسیده است.

صحرایی ادامه داد: در زمانی که انقلاب اسلامی به وقوع پیوست، کمتر از نیمی از مردم ایران به آموزش‌ و پرورش دسترسی داشتند و امروز افتخار ما این است که بیش از 500 مدرسه یک نفره داریم؛ همچنین قریب به 25 هزار مدرسه بین 5 تا 10 دانش‌آموز و قریب به 10 هزار مدرسه یک تا 5 دانش‌آموز در کشور داریم و این، عدالت است.

وی افزود: از افتخارات ما همین بس که امروز در جای جای کشور، مدیریت‌های کلان در دست مدیرانی است که از دل روستاها و چادرهای عشایری رشد کرده‌اند و پله پله به جایی رسیده‌اند که امروز امور کشور را در دست گرفته‌اند. 

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: عدالت و آرمان عدالت هرجایی که پیاده شده است، مردم ما بیش از هر کس دیگری، خودشان را در صحنه نشان داده‌اند و برای تحقق آن کوشیده‌اند.

وی تصریح کرد: کار مشترکی که بین وزارت اقتصاد و دارایی خصوصا سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی و وزارت آموزش و پرورش انجام شد، نمونه‌ای دیگری از کوشیدن برای عدالت در اداره امور است و عدالت اجتماعی در یک مهفوم کلان است. 

صحرایی اضافه کرد: اینکه امروز قرار است اموال جمع‌آوری شده به دست محروم‌ترین دانش‌آموزان ما برسد که در اقصی نقاط کشور در حال تحصیل هستند، مصداق بارز تبدیل کردن تهدید به فرصت بی‌نظیر و استفاده بهینه از این اموال است و اینکه ما بهانه‌هایی را در هر جایی برای اجرای عدالت و کوشیدن برای عدالت پیدا می‌کنیم، خودش ستودنی است.

وی افزود: شاید چندین امکان دیگر بهره‌مندی از این اموال وجود داشت، اما اینکه سازمان جمع‌آوری و فروش املاک تملیکی به این تشخیص رسیده است که آن را در جایی هزینه کند که خودش سرمایه‌گذاری است، این ستودنی و قابل تحسین است. 

مسعود بهرامی مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران نیز در این مراسم، اظهار کرد: اتفاق خوبی که امروز برای ارسال لوازم مورد نیاز دانش‌آموزان در مناطق محروم رقم خورد، آثار و برکاتش در آینده مشخص خواهد شد. 

وی ادامه داد: قریب به یک سال پیش ایده این کار به ذهنمان رسید و خداوند را شاکریم با اعتمادی که به اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استانی تهران شد، راهبری و اجرای این عمل خداپسندانه را به ما سپردند.

بهرامی افزود: در شهرستان‌های استان تهران تمام وسایل و لوازم ارسالی با توجه به مقتضیات مقصد، جنسیت دانش‌آموزان و سایر موارد مورد نظر، تفکیک و بسته‌بندی شد و این بسته‌بندی‌ها نیز با رعایت مسائل فرهنگی و تربیتی به گونه‌ای انجام پذیرفت که در آن حفظ کرامت دریافت کننده حائز اهمیت باشد. همچنین اعزام کاروان‌ها به استان‌های هدف و فرایند نیز به شکلی طراحی شده که تا انتها به دست دانش‌آموز برسد.

وی تصریح کرد: بنده در اینجا می‌خواهم تقاضا کنم تا این مسیر مستمر و شروعی برای گام‌های بعدی باشد. به مصداق روایتی از سردار دل‌ها شهید سلیمانی که در بستر هر تهدیدی یک فرصت ایجاد می‌شود؛ با تدابیری که اتخاذ شد و با این اقدام فرصتی برای کمک به دانش‌آموزان مناطق محروم ایجاد شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول