اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

چگونه روز بدون کیف رقم می‌خورد؟

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: روز بدون کیف، خلاق‌ترین روز برای معلمان است که می‌توانند طراحی آموزشی داشته باشند تا موقعیت یادگیری را مانند زندگی واقعی به گونه‌ای خلق کنند که دانش‌آموزان زندگی کردن را بیاموزند.

چگونه روز بدون کیف رقم می‌خورد؟

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، معصومه نجفی پازوکی معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، امروز در رادیو گفت‌وگو درباره روز بدون کیف، اظهار کرد: عنوان روز بدون کیف، پیام را منتقل می‌کند؛ وقتی می‌گوییم روز بدون کیف، یعنی داخل کیف یک تعداد کتاب سنگین است و این ظاهر قضیه است اما مسأله این است که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، برای آموزش دانش‌آموزان به ویژه در دوره عمومی که دوره ابتدایی، طلایی‌ترین دوره آن است، می‌خواهیم دانش‌آموزان را در 6 ساحت تربیت کنیم.

وی با اشاره به ساحت‌های ششگانه تربیتی گفت: ساحت زیستی ـ بدنی، ساحت هنری ـ زیباشناسی، ساحت علمی ـ فناورانه، ساحت اجتماعی و ساحت اقتصادی مهم هستند و ما به همه آنها در تربیت دانش‌آموزان باید توجه داشته باشیم.

نجفی پازوکی ادامه داد: آنچه اتفاق افتاده، این است که سال‌ها معلمان عادت کرده‌اند به اینکه کتاب درسی را به عنوان جهت‌دهنده به کل مسیر آموزش نگاه کنند و به عنوان یکی از ابزارهای تربیت نگاه نمی‌کنند. 

وی افزود: وقتی خیلی به کتاب درسی وصل باشی، اصلا شما را به سمت حافظه محوری می‌برد و اینکه فقط مباحث دانشی مطرح شود؛ روز بدون کیف، کاری که انجام می‌دهد این است که کتاب را حذف می‌کند و به معلم می‌گوید کتابی وجود ندارد و حالا چه برنامه‌ای داری؟

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: در اینجا معلم باید موقعیت‌های یادگیری خلق کند؛ معنای روز بدون کیف این نیست که بچه‌ها همانطور به مدرسه بروند و وقت‌شان را تلف کنند بلکه اتفاقا خلاق‌ترین معلم است که می‌تواند برای روز بدون کیف، طراحی آموزشی کند. 

وی اضافه کرد: در این روز، معلم موقعیت یادگیری را مانند زندگی واقعی به گونه‌ای خلق می‌کند که دانش‌آموز زندگی کردن را یاد بگیرد و در او شایستگی‌های پایه ایجاد شود.

نجفی پازوکی گفت: این روز بدون کیف ضمن اینکه یک فضای جذاب و شاد را برای دانش‌آموزان رقم می‌زند و شبیه زندگی است، یک مانوری برای معلمان است که تمرین کنند وقتی کتاب دستشان نیست، چطور موقعیت‌های متنوع یادگیری را در ساحت‌های ششگانه تربیتی خلق کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول