اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

توزیع شیر رایگان در ۳ هزار و ۴۰۴ مدرسه کرمانشاه به‌زودی آغاز می‌شود

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: شیر رایگان ۲ نوبت در هفته در ۳ هزار و ۴۰۴ مدرسه استان با جمعیتی بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر توزیع خواهد شد.

توزیع شیر رایگان در ۳ هزار و ۴۰۴ مدرسه کرمانشاه به‌زودی آغاز می‌شود

فردین یاوری، معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه در خصوص توزیع شیر رایگان در مدارس استان، اظهار کرد: امنیت غذایی تأثیر بسیار مهم و بسزایی بر سلامت جسمی و ذهنی کودکان به خصوص دانش‌آموزان و نونهالانی که در زمینه رشد هستند.

وی ادامه داد: هر چقدر ارزش و اهمیت بیشتری برای رشد کودکان لحاظ شود قطعا در آینده به عنوان یک سرمایه‌گذاری درست و منطقی از آن بهره خواهیم برد. 

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: بعد از یک وقفه ۶ ساله در توزیع شیر رایگان بین دانش‌آموزان؛ امسال به دستور رئیس جمهور توزیع شیر رایگان بین دانش‌آموزان ابتدایی مدارس دولتی(شهری و روستایی) کشور آغاز شد.

وی با اشاره به تفاوت توزیع شیر امسال با سنوات گذشته، اضافه کرد: در سنوات گذشته بحث واگذاری و قراداد شیر با شرکت‌های تولیدکننده به شکل مناقصه برگزار می‌شد و هر شرکتی که قیمت کمتری پیشنهاد می‌داد؛ برنده مناقصه می‌شد و توزیع واگذار می‌شد.

یاوری خاطرنشان کرد: امسال براساس تصمیمات اتخاذ شده قیمت شیر به صورت کلی در سطح کشور یکسان اعلام شد و تنها شرکت‌های می‌توانند شیر را در اختیار دانش‌آموزان قرار دهند که گرید آن‌ها A باشد و بتوانند شیر پاکتی ۴ گوش استریل با ۲.۵ درصد چربی تولید کنند.

وی گفت: شیر رایگان دو نوبت در هفته از زمان انعقاد قرارداد تا پایان سال تحصیلی در ۳ هزار و ۴۰۴ مدرسه استان با جمعیتی بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر توزیع می‌شود.

پایان پیام/پ

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول