اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

اهدای ۵۰ جهیزیه و توزیع ۱۲ هزار بسته معیشتی به نیازمندان فردیسی

فرمانده سپاه فردیس گفت: به همت بسیجیان شهرستان فردیس ۵۰ دست جهیزیه و توزیع ۱۲ هزار بسته معیشتی به مناسبت هفته بسیج و در قالب رزمایش کمک مومنانه به نیازمندان سطح شهرستان اهدا می‌شود.

اهدای ۵۰ جهیزیه و توزیع ۱۲ هزار بسته معیشتی به نیازمندان فردیسی

به گزارش خبرگزاری فارس در فردیس، جعفر فلاح نژاد  فرمانده سپاه ناحیه امام رضا(ع) شهرستان فردیس در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه این شهرستان، با تشریح برنامه‌های هفته بسیج، اظهار کرد: ۴۲۲ برنامه فرهنگی، اجتماعی، امنیتی و خدمات جهادی  به مناسبت هفته بسیج  از امروز تا ۶اذر ماه توسط سپاه ناحیه امام رضا(ع) در شهرستان اجرا می‌شود.

وی ضمن تبریک ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار، تجلیل از پرستاران را از جمله برنامه‌های سپاه برشمرد و افزود: ۵۰ جهیزیه به مبلغ کلی ۲میلیارد تومان همزمان با افتتاح ساختمان مرکزی شهرداری فردیس  به ۵۰ زوج نیازمند اهدا می‌شود.

این مقام مسؤول از برگزاری مراسم از تجلیل  فرماندهان پایگاه‌ها و شوراهای حوزه‌های بسیج و برگزاری جشنواره مالک اشتر با تجلیل از منتخبین بسیج در عرصه های مختلف خبرداد و گفت: جشنواره مالک اشتر در ۵آذرماه  همزمان با روز تشکیل بسیج در سالن ولایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان برگزار خواهد شد. 

وی اضافه کرد: برنامه میقات صالحین،  اجتماع و رزمایش بسیجیان در روز جمعه ۳ آذر واجرای نمایش نظامی و نمایشگاه جنگ افزاهای سبک و نیمه سنگین  در روزهای پنجشنبه و جمعه ۲و ۳ آذر در مصلای شهرستان فردیس برگزار می‌شود. همچنین گردهمایی دختران حاج قاسم به عنوان دختران رویداد ساز با حضور دخترانی که در پایگاه‌های بسیج، حوزه‌های مقاومت و پایگاه های پیشگام بسیج دانش آموزی هستند، در مصلا برگزار می‌شود.

فلاح نژاد گفت: سخنرانی فرمانده سپاه پیش از خطبه‌های نماز جمعه و رزمایش امنیتی ۱۰ هزار نفری پس از نماز جمعه در سطح استان خواهیم داشت. در شهرستان فردیس ۶ گردان امنیتی و ۴گردان بیت المقدس در این رزمایش حاضر خواهند بود. 

وی سرکشی از ۱۲۰خانواده شهید، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، برگزاری ۱۶ یادواره شهید و ۵۱مراسم آبروی محله در سطح شهرستان، گلباران مزار مطهر شهدا در تمام یادمان‌ها، جشنواره سرود، ارائه خدمات به مردم  توسط شبکه بهداشت و درمان و نظام پزشکی در قالب گروه‌های جهادی و دندان پزشکی که طی ۳ روز  از ۶ تا ۹آذر در کریم آباد مشکین دشت برگزار می‌شود را از جمله برنامه پ‌های هفته بسیج برشمرد و افزود:  با همکاری بسیج و اتاق اصناف  در طول هفته بسیج  ۶۰نانوایی در مناطق کم برخوردار شهرستان نان رایگان به  مردم می‌دهند. 

فرمانده سپاه فردیس از اختتامیه جشنواره تئاتر و عکس در هفته بسیج خبرداد و بیان کرد: این جشنواره  در هفته دفاع مقدس آغاز شد و اختتامیه آن در هفته بسیج برگزار می‌شود.  

برپایی  میز خدمت در مساجد ومصلا با حًور ادارات خدمات رسان، برگزاری مسابقات فرهنگی ورزشی فوتسال، والیبال، کاراته، جودو و تکواندو و اکران ۵۰۰متر بنر از خدمات بسیج شهرستان در بیلبورد ها و تابلو های سطح شهرستان از جمله اقدامات بسیج در طول این هفته خواهد بود. 

وی با اشاره به برگزاری اردوهای مختلف توسط پایگاه‌های بسیج، اظهار کرد: اردوی راهیان پیشرفت برای دانش‌آنکزان و آشنایی با آخرین دستاوردهای علمی  با هماهنگی پارک علم و فناوری و مراکز هوا فضا انجام می‌شود. برگزاری مرحله  سوم  اردوی راهیان نور و اعزام نخبگان دانش‌آموز به مناطق عملیاتی جنوب  و بازدید از اسکله ها و پیشرفت های دفاعی و علمی کشور   انجام می شود.‌

فلاح‌نژاد برگزاری شورای اداری با محوریت بسیج در شهرستان  و برپایی نشست های روشنگری پیرامون مسائل سیاسی، به ویژه انتخابات در راستای افزایش سرمایه اجتماعی و مشارکت مردم را از دیگر بدنامه های بسیج برشمرد و گفت: ۳۲۲ شورای امر به معروف محله در پایگاه‌های بسیج با عنوان طرح پیمان همسنگر اجرا می شود. اکران فیلم سینمایی مصلحت  در  مساجد و پایگاه‌های شهرستان از دیگر برنامه های هفته بسیج خواهد بود. 

وی از اجرای رزمایش کمک مومنانه  و توزیع ۱۲هزار بسته معیشتی به مناسبت هفته بسیج به نیازمندان خبر داد و افزود: اکران  تصاویر شهدا در  ورودی شهر فردیس، افتتاح دو یادمان شهدای گمنام، افتتاح ۸ کارگاه اشتغالزایی در سطح شهرستان در هفته بسیج انجام خواهد شد. از ابتدای سال تا کنون ۲۰ میلیارد تومان وام اشتغالزایی پرداخت شده که فقط مختص بسیجیان نبوده و در غالب وام اشتغالزایی، مشاغل خانگی و کارگاه‌های سبک با سقف ۱۵۰میلیون تومان پرداخت شده است.

به گفته فلاح‌نژاد افتتاح ۸ گارگاه اشتغالزایی و افتتاح بازارچه دائمی اقتصاد مقاومتی با ۹غرفه در شهرک وحدت، افتتاح ۶ پایگاه خواهران و ۳پایگاه برادران در سطح شهرستان، افتتاح مرکز تولید و نشر انقلاب اسلامی، افتتاح خانه علم و فنآوری، افتتاح کتابخانه بسیج و تحویل ۷خانه محروم پس از بازسازی و مرمت توسط گروه‌های جهادی در هفته بسیج انجام خواهد شد.

وی افزود: در هفته بسیج چایخانه دائمی امام رضا(ع) با  الگوی چایخانه حرم امام رضا(ع) در فلکه چهارم به صورت دائمی احداث خواهد شد و روزهای سه شنبه مراسماتی در غرب این چایخانه در آنجا برگزار خواهد شد. همچنین فلکه چهارم را به عنوان فلکه انقلابی و مذهبی شهرستان معرفی خواهیم کرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول