اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

صدور شناسنامه فنی ساختمان در اصفهان الکترونیکی شد

مدیرکل نظارت بر ضوابط شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: صدور شناسنامه فنی ساختمان همزمان با صدور الکترونیک پروانه‌های ساختمانی برای اولین بار در شهرداری اصفهان اجرایی شد.

صدور شناسنامه فنی ساختمان در اصفهان الکترونیکی شد

 محمد جواد نیکبخت، مدیرکل نظارت بر ضوابط شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: صدور شناسنامه فنی ساختمان همزمان با صدور الکترونیک پروانه‌های ساختمانی برای اولین بار در شهرداری اصفهان اجرایی شد.

وی با بیان اینکه دریافت شناسنامه فنی ساختمان به ارتقای سطح کیفی عملیات ساخت‌وساز منجر خواهد شد و همچنین تضمینی برای حقوق خریداران است، افزود: شناسنامه فنی ساختمان به‌عنوان سندی که تمامی فرآیندهای ساخت‌وساز اعم از اطلاعات مربوط به معماری، سازه‌ و تأسیسات در آن درج می شود، نه‌تنها می‌تواند باعث جلوگیری از سلب مسوولیت عوامل دخیل در ساخت‌وساز شود بلکه می تواند نشان دهنده کیفیت ساخت و نوع ساخت باشد.

نیکبخت گفت: وفق ماده ۲۲ قانون و بند د ماده یک آیین نامه اجرایی، دستورالعمل صدور شناسنامه فنی ساختمان سال ۱۳۹۵، شهرداری‌ها مکلفند هنگام صدور پروانه ساختمانی برای هر واحد، شناسنامه فنی مستقل بنا به درخواست مالک با ذکر مشخصات کامل و پیوست‌ها با شماره مسلسل، صادر و به متقاضی تسلیم کنند.

مدیرکل نظارت بر ضوابط شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان تصریح کرد: اجرای کامل و دقیق این قانون به مردم و خریدارهای نهایی کمک می‌کند به کیفیت ساخت یک ساختمان پی ببرند و از جزییات نقشه‌ها بخصوص تاسیسات مکانیکی و برقی خبردار شوند.

وی ادامه داد: در این راستا معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان از آبان ماه ۱۴۰۲ نسبت به طراحی و عملیاتی کردن صدور شناسنامه فنی پیوست به آیین نامه اجرایی قانون پیش‌فروش همراه با پروانه مصوب ۱۳۹۳ اقدام کرد.

نیکبخت عنوان کرد: شناسنامه فنی که مشخصات ملک، تعداد طبقات و واحدها، مشخصات کلی معماری، سازه، تأسیسات و نقشه محل جانمایی واحد مدنظر به همراه توضیحاتی که در فرم‌های بارگذاری شده در سامانه توسعه هوشمند شهری (اصنو)به نشانی اصفهان من (MY.ISFAHAN.ir) قابل دسترسی است.

مدیرکل نظارت بر ضوابط شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: پس از صدور به تأیید معاون شهرسازی و معماری منطقه، مالک و مهندس ناظر می‌رسد و در نهایت افراد می‌توانند شناسه فنی ساختمان خود را به صورت رایگان دریافت کنند.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول