اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

پایش پرندگان مهاجر سد گلمندره گرمه انجام شد

رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست شهرستان گرمه گفت: با توجه به شروع فصل سرما و مهاجرت پرندگان، گشت و پایش مشترک از سوی کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست، شبکه دامپزشکی و جهاد کشاورزی، در سد گلمندره و آبگیرهای طبیعی شهرستان گرمه انجام شد.

پایش پرندگان مهاجر سد گلمندره گرمه انجام شد

عبدالرحمن زحمتی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گرمه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار کرد: با توجه به شروع فصل سرما و مهاجرت پرندگان، گشت و پایش مشترک از سوی کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست، شبکه دامپزشکی و جهاد کشاورزی، در سد گلمندره و آبگیرهای طبیعی شهرستان گرمه انجام شد.

وی گفت: هدف از برگزاری این بازدید، پیشگیری از شیوع گسترده بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سطح حیات وحش و پرندگان آبزی بومی و مهاجر در این شهرستان و استان است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گرمه افزود: تا زمانی که پرندگان مهاجر در این شهرستان حضور دارند، این پایش‌ها ادامه داشته و به طور مداوم کارشناسان، حیات وحش منطقه را رصد کرده تا در صورت مشاهده بیماری اقدامات لازم را انجام دهند و خوشبختانه تاکنون هیچ گونه تلفات و موارد مشکوکی در این خصوص مشاهده و گزارش نشده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: از شهروندان گرامی تقاضا می‌شود، در صورت مشاهده هر گونه تلفات مشکوک پرندگان وحشی از دست زدن به لاشه حیوان خودداری و موضوع رو بلافاصله از طریق سامانه ۱۵۴۰ یا با شماره ۳۲۵۰۷۳۱۲ به اداره محیط زیست اطلاع دهند.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول