اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

اختصاص ۲۰ درصد اعتبارات همدان به نوسازی مدارس

فرماندار همدان گفت: امسال ۲۰ درصد اعتبارات شهرستان به نوسازی مدارس اختصاص یافته است.

اختصاص ۲۰ درصد اعتبارات همدان به نوسازی مدارس

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مسلم مخفی عصر امروز در شورای آموزش و پرورش شهرستان همدان اظهار کرد: متاسفانه گزارش‌هایی از برخی معلمان و مراکز آموزشی به ‌ویژه در مقطع متوسطه داریم که حاکی از انتظارات غیر ضروری از دانش‌آموزان برای تهیه و فراگیری کتاب‌های کمک درسی است.

وی با بیان اینکه فشار بیش از حد و سخت‌گیری برخی از معلمان باعث استرس دانش‌آموزان و نارضایتی خانواده‌ها شده است افزود: تنوع کتاب‌های غیر درسی، کمک آموزشی و میزان فروش این کتاب‌ها باعث شده اصل کتاب درسی دانش‌آموزان به حاشیه برود و هزینه‌هایی را نیز به والدین تحمیل کند.

فرماندار شهرستان همدان با اشاره به تشکیل کارگروه ویژه پیگیری و رسیدگی مشکلات مدارس روستایی افزود: در مدارس روستایی با شرایط متفاوت از مدارس شهر مواجهیم که باید ضمن تشکیل کارگروهی از ظرفیت بخشداری، دهیاری، خیرین، شوراهای اسلامی و سایر افراد تاثیرگذار در روستاها برای رفع مشکلات مدارس روستایی استفاده شود.

وی افزود: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما توجه مدیران مدارس به سیستم گرمایشی مدارس و ایمنی آن مورد تاکید است تا ضمن ایجاد‌ فضای آموزشی با دمای مناسب برای دانش‌آموزان از هر گونه مخاطره احتمالی پیشگیری شود.

مخفی با بیان اینکه امسال ۲۰ درصد اعتبارات شهرستان به نوسازی مدارس اختصاص یافته است تصریح کرد: مشکل انشعابات برخی از مدارس با هماهنگی دستگاه‌های خدمات‌رسان قابل حل است که نوسازی مدارس در این راستا هر چه سریعتر پیگیری و اقدام کند.

وی افزود: تعداد پروژه‌های نیمه تمام باقی مانده بسیار زیاد و منابع اعتباری در اختیار محدود است و باید اعتبار مورد نیاز به منظور تکمیل و تسریع در بهره‌برداری پروژه‌های آموزشی از منابع ملی و خیری مد نظر قرار گیرد.

فرماندار همدان با قدردانی از حضور پرشور مردم در راهپیمایی حمایت از مردم مظلوم غزه یادآور شد: پاسخ به شبهات ماهیت رژیم اشغالگر اسرائیل در مدارس برای دانش‌آموزان انجام شد.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول