اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

نخستین شهر هوشمند اربعین کشور در کاشان افتتاح‌شد

مدیر فنی طرح بین‌المللی زائر کارت اربعین گفت: نخستین شهر هوشمند اربعین کشور با هدف تحقق آمار ۳۰ میلیونی زائران ایرانی با خدمات هوشمند و رایگان زائر کارت بین‌المللی اربعین در کاشان افتتاح شد.

نخستین شهر هوشمند اربعین کشور در کاشان افتتاح‌شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، محمد جواد فائض‌پور، معاون فناوری اطلاعات کمیته تسهیلات و زیرساخت اربعین در عراق در آیین افتتاح نخستین شهر هوشمند اربعین کشور در کاشان با شعار ملی هر ایرانی یک زائر کارت اظهار کرد: خدمات این شهر هوشمند از طریق میز خدمت در شهرهای کاشان، آران و بیدگل، نوش‌آباد، ابوزیدآباد، سفیدشهر، منطقه راوند و طاهرآباد، روستاهای محمدآباد و علی‌آباد با همکاری و مشارکت اعضای هیئات مذهبی برای ثبت نام گذرنامه زیارتی و صدور زائر کارت اربعین تمامی علاقمندان به سفرهای زیارتی عتبات عالیات از بازه زمانی تولد حضرت زینب(س) تا میلاد امام حسین(ع) انجام اجرا می‌شود.

وی اظهار داشت: زائر کارت اربعین یا کیو آر (QR) کدِ زائر یک کارت شناسایی صادره از بانک عامل گردشگری با ارائه خدمات در ۱۰ نوع درگاه (پنل) برای صاحب کارت است که اکنون ۲ خدمت آن به گمشدگان و اطلاعات بهداشت و سلامت زائر فعال و قابل اجراست.

به گفته وی، ایده طرح بین‌المللی زائر کارت در موکب هوشمند شهیدان حاج قاسم و ابومهدی المهندس نوش‌آباد طراحی و تدبیر شده است.

مدیر فنی طرح بین‌المللی زائر کارت اربعین با تقدیر از همکاری کمیته تسهیلات خدمات اربعین در عراق و کمیته فناوری اطلاعات وزارت کشور برای اجرا و عملیاتی شدن این طرح بین‌المللی تصریح کرد: تاکنون برای بیش از ۱۰ هزار شهروند شهرهای اقماری منطقه کاشان و آران و بیدگل از جمله نوش‌آباد و سفیدشهر ثبت نام شده و در حال صدور زائر کارت است.

وی با تاکید بر اینکه زائر کارت در سال‌های آتی و راه‌اندازی تمامی درگاه‌های(پنل‌‌ها) کاربری بین‌المللی آن جهانی و حتی منجر به حذف گذرنامه زیارتی نیز خواهد شد اظهارداشت: هدف از راه‌اندازی شهر هوشمند اربعین تحقق آمار ۳۰ میلیونی زائران ایرانی با وجود خدمات هوشمند و رایگان زائر کارت بین المللی اربعین است.

وی با بیان اینکه هر یک زائر کارت به منزله دعوت‌نامه اربعین برای هر ایرانی است، افزود: استان‌های دیگر کشور نیز می‌توانند برای راه‌اندازی شهر هوشمند اربعین در استان و شهرستان‌های خود از طریق شماره همراه ۰۹۲۰۶۵۱۰۰۹۸ هماهنگی و اقدامات لازم را انجام دهند.

به گزارش فارس، آیین افتتاح نخستین شهر هوشمند اربعین کشور با حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر کاشان و جعفری نماینده بانک گردشگری در استان اصفهان همراه با آیین تقدیر  ۲۰ نفر از جوانان فعال میز خدمت برای ثبت‌نام زائر کارت و گذرنامه زیارتی در سالن مهرگان فرهنگسرای مهر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان برگزار شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول