اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

فرهنگ‌سازی کتابخوانی در گرو کارهای عمقی است

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: کارهای عمقی و ریشه‌ای لازمه فرهنگ‌سازی در حوزه کتاب و کتابخوانی است.

فرهنگ‌سازی کتابخوانی در گرو کارهای عمقی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی ظهر امروز در ویژه برنامه «بزرگداشت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار » که به مناسبت سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: ترویج فرهنگ کتابخوانی در خانواده‌ها و افزایش علاقه‌مندی به کتاب و عمق‌بخشی به این مهم نیازی ضروری است.

وی افزود: با ترویج فرهنگ کتابخوانی در خانواده‌ها، به تدریج جامعه تحت تاثیر قرار می‌گیرد و میل به کتاب و کتابخوانی رونق خواهد گرفت.

نماینده ولی فقیه در کردستان تصریح کرد: در جامعه دانش‌آموزی و دانشگاهی در حال حاضر فقط به کتب درسی اکتفا می‌شود که این رویه باید اصلاح شود و فرهنگ کتابخوانی به معنای واقعی در بین دانش‌آموزان نهادینه شود.

حجت‌الاسلام پورذهبی گفت: جامعه کتابداران باید در وهله نخست خود اهل کتاب و کتابخوانی باشند تا در کارشان موفق باشند. 

وی اضافه کرد: داشتن علاقه‌مندی به کتاب، کتاب‌شناسی و هدایت و معرفی کتاب از ضرورت‌ها در مسیر ترویج فرهنگ کتابخوانی است.

نماینده ولی فقیه در کردستان خاطرنشان کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دو نهاد تأثیرگذار در ترویج مطالعه و کتابخوانی هستند و تاکنون اقدامات خوبی انجام داده‌اند.

حجت‌الاسلام پورذهبی با بیان اینکه در حوزه فرهنگ‌سازی کتاب و کتابخوانی نیازمند کارهای عمقی و ریشه‌ای هستیم، عنوان کرد: از جمعیت یک میلیون و ۶۸۰ هزار نفری استان فقط ۴۷ هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی هستند که این رقم پایینی است.

وی ادامه داد: ترویج مطالعه به شکل خانوادگی تاثیر بسزایی در نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی دارد، کانون خانواده می‌تواند بهترین محل ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی باشد.

نماینده ولی فقیه در کردستان در پایان افزود: فرهنگ اهدای کتاب باید در جامعه نهادینه شود و کتاب‌هایی ارزشمندی که در خانه‌ها و قفسه کتابخانه‌ها خاک می‌خورد به افراد دوستدار کتاب اهدا شود.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول