اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

کنگره بین‌المللی علامه طباطبایی برگزار می‌شود

دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی علامه طباطبایی در نشست با اصحاب رسانه جزئیات کنگره را تشریح و به تببین شخصیت علامه طباطبایی با برگزاری کنگره اشاره کرد.

کنگره بین‌المللی علامه طباطبایی برگزار می‌شود

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، محمدباقر خراسانی دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی علامه طباطبایی در نشست با اصحاب رسانه گفت: به ابعاد شخصیت علامه طباطبایی کمتر توجه شده است و ما هدف داشتیم ابعاد را معرفی کنیم، علامه طباطبایی شخصیتی است که هر کدام از شاگردانش در حوزه‌های مختلف به یک الگو برای دانش‌پژوهان تبدیل شدند.

وی افزود: فراخوان ارسال مقالات منتشر شده به طوریکه ۲۳۵ اصل مقاله به دبیرخانه رسید و ارزیابی شد و ۱۱۴ مقاله مورد پذیرش قرار گرفت.

خراسانی ادامه داد: ما ۶ کمیته را هم فعال کردیم، بیش از ۴۰ شخصیت حوزوی عضو کمیته بودند.

وی افزود: دومین هدف تببین شخصیت علامه طباطبایی با هدف گفتمان سازی بود که گفتمان سازی مناسبی در حال شکل‌گیری است.

خراسانی ادامه داد: ما ۳۳ مرکز علمی در کشور و ۱۰ مرکز در خارج از کشور را داشتیم، در این کنگره به همه ابعاد دانشی علامه پرداخته شده و کمیته علمی نیز با حضور ۴۰ شخصیت حقیقی و حقوقی از حوزه علمیه و دانشگاه تشکیل شده است.

وی با اشاره به ارسال ۳۵۹ چکیده مقاله به این کنگره، افزود: ۲۶۳ چکیده مقاله به مرحله داوری این کنگره رسیده که بیشترین چکیده مقالات در بحث قرآن و حدیث بوده و از بین این مقالات، ۱۱۴ مقاله پذیره شده است.

خراسانی به برگزاری ۱۳۱ پیش نشست داخلی در راستای این کنگره اشاره کرد و گفت: ۱۱ پیش نشست دیگر طی این چند روز با هدف تبیین شخصیت علمی و اخلاقی علامه برای الگوگیزی و ایجاد انگیزه در مباحث تحقیق و پژوهش برگزار می‌شود.

وی افزود: در کنگره بین‌المللی علامه طباطبایی به برخی از ابعاد تخصصی علامه مثل خوشنویسی، معماری شعر و ادبیات نیز توجه شده است و در حاشیه برنامه خوش نویسان مستقر شدند.

خراسانی ادمه داد: اختتامیه در روز سه شنبه مصادف با روز فلسفه برگزار می‌شود و طرح هفته حکمت و فلسفه اسلامی را داریم.

وی افزود: ما در بحث اختتامیه رونمایی از کتاب و اثر را هم خواهیم داشت و بحث فرهنگ سازی عمومی هم مدنظر است.

دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی علامه طباطبایی در پایان گفت: یک زندگی نامه از علامه طباطبایی در ۳۰ صفحه آماده شده که به ۵ زبان ترجمه شده و چون زندگی نامه کامل است در حال رایزنی هستیم تا به زبان‌های دیگر هم ترجمه شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول