اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

ترویج عقلانیت با تقویت فرهنگ کتابخوانی شدنی است

امام جمعه همدان با بیان اینکه برای ترویج عقلانیت باید کتابخانه‌ها و فرهنگ کتابخوانی تقویت شود گفت: به برکت جمهوری اسلامی این شبکه از لحاظ زیرساختی توسعه پیدا کرده و تجهیزات به‌روز شده است.

ترویج عقلانیت با تقویت فرهنگ کتابخوانی شدنی است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی پیش از ظهر امروز در دیدار با دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اظهار کرد: شرایط کتاب و کتابخوانی و کتابخانه‌ها‌ در استان شرایط مناسبی است و اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است. 

وی با بیان اینکه جایی که پای کتاب به میان می‌آید شبکه مقدسی است افزود: امیدوارم این شبکه توسعه کمی و کیفی پیدا کند اگرچه وجود کتابخانه و کتاب مقدماتی است تا آگاهی در جامعه افزایش پیدا کنند. 

امام جمعه همدان با اشاره به اهمیت آگاهی، تدبر و تعقل در اسلام عنوان کرد: مقوله کتاب و کتابخوانی دارای اهمیت است، از همین رو هر چقدر در جامعه کتاب خوب توسعه پیدا کند عقلانیت نیز افزایش پیدا می‌کند. 

وی با تاکید بر اینکه نسل‌کشی در غزه منشا جهل دارد چراکه هیچ انسانی کودک‌کشی نمی‌کند مگر از روی جهل یادآور شد: افزایش آگاهی و شناخت در اسلام مهم است به ویژه که با دنیایی مواجه هستیم که اسباب قوه خیال را تقویت می‌کند. 

شعبانی خاطرنشان کرد:  یکی از معضلات ما این است که نسل حاضر در بسترهایی همچون فضای مجازی حضور دارند که قوه تخیل را تقویت می‌کند اگرچه تمدن غربی هم خاصیتش تقویت قوه خیال است در صورتی که اسلام بر تعقل و تدبر و عقلانیت تاکید دارد.

وی با بیان اینکه برای ترویج عقلانیت باید کتابخانه‌ها و فرهنگ کتابخوانی تقویت شود تصریح کرد: به برکت جمهوری اسلامی این شبکه از لحاظ زیرساختی توسعه پیدا کرده و تجهیزات به‌روز شده است.

پایان پیام/۸۹۰۳۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول