اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

خانه فناور محیط زیست، بستری برای ارائه ایده‌ها و مشارکت علاقه‌مندان

مدیر خانه فناور محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: خانه‌های فناور، علاوه‌ بر تحکیم پیوند دانشگاه‌ها و مراجع علمی و تخصصی با محیط زیست، بستری برای ارائه ایده‌ها و مشارکت علاقه‌مندان است.

خانه فناور محیط زیست، بستری برای ارائه ایده‌ها و مشارکت علاقه‌مندان

عباس جعفری صبح امروز در گفت‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: راه‌اندازی خانه فناور محیط زیست به منظور ارتقای پژوهش‌های علمی و دانش‌بنیان و توانمندی‌های فردی، سازمانی و مدیریتی، بهره‌مندی از فناوری‌های نوآورانه محیط زیستی و تجارب سازماندهی بومی در زمینه حفظ تعادل زیست‌بوم‌هاست تا با ایجاد فضایی تخصصی، امکان تحلیل و بررسی چالش‌های محیط زیست با نظر متخصصان امر فراهم شود.

مدیر خانه فناور محیط زیست چهارمحال و بختیاری افزود: خانه‌های فناور، علاوه‌ بر تحکیم پیوند دانشگاه‌ها و مراجع علمی و تخصصی با محیط زیست، بستری برای ارائه ایده‌ها و مشارکت علاقمندان به محیط زیست، توسعه کسب و کارهای دانش‌بنیان، کارآفرینی و استقرار پایدار مشاغل سبز و شناسایی فرصت‌ها و راهکارهای طبیعت‌محور برای بهبود معیشت جوامع محلی است.

وی خانه‌های فناور محیط زیست را محلی برای تحلیل و بررسی چالش‌ها و نیازهای محیط زیست کشور، شناسایی راهکارهای فناورانه برای حفاظت از محیط زیست و هم‌رسانی و حمایت از ایده‌ها و یافته‌های مبتنی بر پژوهش و فناوری دانست.

جعفری با اشاره به هدف راه‌اندازی خانه فناور محیط زیست، اضافه کرد: برای تحلیل و رفع چالش‌ها و نیازهای محیط زیست کشور از طریق بهبود فرآیند پژوهش‌ها و تحقیقات علمی و دانش‌بنیان، شناسایی راهکارهای فناورانه و تجارب سازنده‌ بومی در زمینه‌ حفظ تعادل زیست‌بوم‌ها و پیشگیری از آلودگی و تخریب محیط زیست چهارمحال و بختیاری، این مرکز در دانشگاه آزاد اسلامی راه‌اندازی شد.

وی یادآور شد: معرفی فناوری‌ها و راهکارهای دانش‌بنیان در ارتقای بهره‌وری منابع و پیشگیری از آلودگی محیط زیست به واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی استان، پایش فعالیت استارتاپ‌های داخلی، حمایت و برنامه‌ریزی برای توسعه خدمات استارتاپ‌های موجود و جدید، ارائه راهکارهای مختلف در سطح جهانی، ارائه برنامه‌های ترویجی، آموزشی و پژوهشی در زمینه مهارت‌های مرتبط با مشاغل سبز از جمله مصوبات تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد با محیط زیست چهارمحال و بختیاری است.

پایان پیام/۶۸۰۴۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول