اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

گلستان گرم و سرد می‌شود

مدیرکل هواشناسی گلستان از فعالیت دو سامانه پرفشار و کم فشار طی هفته جاری در استان خبرداد و گفت: دمای هوا در گلستان تا روز دوشنبه گرم بوده و با ورود سامانه بارشی شاهد کاهش 15 درجه‌ای دما خواهیم بود.

گلستان گرم و سرد می‌شود

امان محمد کمالی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: آسمان گلستان در هفته پیش رو، شاهد ورود دو سامانه متفاوت کم فشار و پرفشار خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی گلستان افزود: از بامداد روز دوشنبه با توسعه سامانه کم فشار و تقویت جریانات گرم جنوبی در استان شاهد افزایش دما، وزش باد گرم نسبتا شدید، کاهش محسوس رطوبت و گرد و خاک محلی خواهیم بود.

وی بیان کرد: حیطه اثر این سامانه، مناطق کوهستانی و جنگلی استان است و این وضعیت تا شامگاه دوشنبه ادامه خواهد داشت.

کمالی گفت: طی این مدت افزایش پتانسیل آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع، احتمال شکستن درختان کهنسال و آسیب به ابنیه با استحکام ضعیف وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی گلستان گفت: شهروندان در مدت فعالیت این سامانه گرم، نسبت به خاموش کردن آتش در جنگل و مرتع، تنظیم دمای مرغداری‌ها و گلخانه‌ها و تمهیدات لازم دیگر اقدام کنند.

ورود سامانه سرد

وی همچنین از ورود سامانه سرد و بارشی از شامگاه دوشنبه به استان خبر داد و گفت که با خروج سامانه گرم، سامانه سرد جای آن را خواهد گرفت.

کمالی عنوان کرد: رگبار و رعد و برق پراکنده، ریزش برف در مناطق مرتفع کوهستانی، احتمال ریزش تگرگ، کاهش ۱۰ الی ۱۵ درجه‌ای دما، وزش باد نسبتاً شدید و مه غلیظ از پیامدهای این سامانه است.

طبق گفته مدیرکل هواشناسی گلستان، فعالیت این سامانه تا روز چهارشنبه در استان ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: آبگرفتگی معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها، اختلال در تردد جاده‌ای، احتمال برخورد صاعقه و آسیب به ابنیه با استحکام ضعیف در استان وجود دارد و مردم طی این مدت در ترددهای جاده‌ای احتیاط کرده و از فعالیت‌های کوهنوردی پرهیز کنند.

عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و لایروبی کانال‌ها و آبراهه‌ها از جمله پیشنهادات کمالی به شهروندان و مسئولان بود.

پایان پیام/83026

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول