اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

اجرای طرح فول‌باک گالن بدست‌های مرز باشماق را حذف می‌کند

مدیر شرکت ملی فرآوردهای نفتی کردستان گفت: با اجرای طرح فول‌باک ضمن تسهیل و تسریع در حمل و نقل مساوی، گالن بدست‌ها در مرز باشماق را حذف خواهد کرد.

اجرای طرح فول‌باک گالن بدست‌های مرز باشماق را حذف می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، جهانبخش نوکانی عصر امروز در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان، در مورد ضرورت اجرای طرح فول‌باک در کردستان، عنوان کرد: چند ماه گذشته با ادارات ذیربط با هماهنگی ستاد پیشگیری جلسات متعددی برگزار شد و مسائل به صورت کارشناسی مورد بررسی قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: کردستان به واسطه اجرایی نشدن طرح فول‌باک زیان زیادی متحمل شده است، اجرای این طرح می‌تواند به تردد حمل و نقل در مرز تسهیل و تسریع ببخشد و از سوی دیگر موجب به حداقل رسیدن حضور گالن بدست‌ها در مرز باشماق خواهد شد.

نوکانی افزود: در همین راستا پنج دستگاه به جایگاه سیار عرضه سوخت اضافه می‌شود.

وی با اشاره به موفقیت اجرای این طرح در دیگر استان‌ها، گفت: معتقدیم عملیاتی کردن طرح فول‌باک در مرز باشماق تاثیرات بسیار مثبتی به دنبال دارد.

طرح فول‌باک در استان‌های مرزی اجرا شود

فرزاد حسنی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان هم اظهار کرد: اگر طرح فول باک کشوری است باید به صورت همزمان در استان‌های هدف اجرا شود.

وی تصریح کرد: باشماق دومین مرز زمینی است و احتمال فرار بار به خاطر اجرای این طرح وجود دارد.

حسنی در مورد جایگاه‌ها و تیرپارک‌ها هم گفت: جایگاه‌ها تعیین شده و 12 تلمبه سوخت در چند نقطه از مرز باشماق هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی شده است.

وی در مورد طرح ساماندهی مرز باشماق هم اذعان کرد: فاز اول در محدوده ترانشیت منت در 8.5 هکتار سازمان حمل و نقل جاده‌ای ورود کرده و در حال حاضر 18 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

سازمان حمل و نقل جاده‌ای اراده‌ای برای ساماندهی مرز باشماق ندارد

امیدی ناظر گمرک استان کردستان هم در این جلسه اظهار کرد: با گذشت بیش از ۳۵ ماه، هنوز اقداماتی در خصوص ساماندهی و اجرای طرح جامع مرز باشماق صورت نگرفته است.

وی خاطرنشان کرد: سازمان حمل و نقل جاده‌ای کشور اراده‌ای برای ساماندهی مرز باشماق ندارد.

امیدی افزود: با شروع بارش برف و باران تردد ماشین‌های صادراتی و ترانزیتی سوخت با مشکل مواجه خواهید شد.

وی عنوان کرد: براساس قانون کارهای زیرساختی و آماده‌سازی در مرز باشماق باید کاملا اجرا شود تا گمرک بتواند در آنجا مستقر شود.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول