اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

پیگیری احراز شهادت دو تن از محیط‌بانان همدان

مشاور امور ایثارگران حفاظت محیط زیست همدان با اشاره به برگزاری کنگره ملی شهدای محیط زیست گفت: همدان برای حفاظت از عرصه‌های طبیعی یک شهید و پنج جان‌نثار محیط‌بان تقدیم کرده که پیگیری‌های لازم به منظور احراز شهادت دو تن از این عزیزان در دست اقدام است.

پیگیری احراز شهادت دو تن از محیط‌بانان همدان

 جعفر زهره‌وند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به برگزاری کنگره ملی شهدای محیط زیست در آذرماه به منظور گرامیداشت یاد و خاطره سروقامتان این عرصه اظهار کرد: استان همدان نیز برای حفاظت از عرصه‌های طبیعی یک شهید و پنج جان‌نثار محیط‌بان تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده که پیگیری‌های لازم به منظور احراز شهادت دو تن از این عزیزان در دست اقدام است.

وی گفت: محیط‌بانان در سخت ترین شرایط آب و هوایی از میراث گرانبهای این مرز و بوم که همان پوشش جانوری و گیاهی در معرض انقراض است به بهای فدای جوانی و سلامتی خود، محافظت می‌کنند و باید قدر آنها را دانست.

مشاور امور ایثارگران حفاظت محیط زیست استان همدان اضافه کرد: شهدای گرانقدر و گمنام محیط زیست جان شیرین خود را فدا می‌کنند و با خون پاک خود قدم بزرگی در حفاظت از محیط زیست و منابع ارزشمند آن برمی‌دارند که باید این رشادت را به جامعه بازگو کرد.

وی با بیان اینکه آشنایی جامعه با شغل محیط بانی و گرامیداشت محیطبانان شهید، زمینه مشارکت حداکثری مردم در حفاظت از محیط زیست را فراهم می‌کند خواستار توجه به این مهم شد.

زهره‌‍‌وند با اشاره به اینکه وظیفه داریم بستر فعالیت امن محیط‌بانان را مهیا کنیم اظهار کرد: سازمان حفاظت محیط زیست در راستای صیانت از حقوق محیط‌بانان و حفظ جان این عزیزان، اقدام به استفاده از تکنولوژی در حفاظت از مناطق چهارگانه اعم از دوربین، هلی‌شات و... و خرید ادوات و تجهیزات استاندارد و به‌روز کرده است.

وی استخدام محیط بان طی سال جاری و سال آینده در راستای افزایش ایمنی و حفظ سلامت زیست بوم را از دیگر اقدامات مجموعه دانست.

پایان پیام/ ۳۱۴۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول