اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

آخرین وضعیت بزرگترین بیمارستان غزه پس از ۸ روز محاصره

مقامات فلسطینی امروزشنبه با اشاره به ضرب‌الاجل یک ساعته تل‌آویو برای تخلیه بیمارستان الشفاء، اعلام کردند که هنوز 120 بیمار در این بیمارستان حضور دارند که قادر به ترک آن نیستند.

آخرین وضعیت بزرگترین بیمارستان غزه پس از ۸ روز محاصره

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، تصاویر منتشر شده از داخل بزرگترین بیمارستان غزه که ارتش رژیم صهیونیستی با ادعای وجود شبکه‌ای تونل‌های مقاومت حماس در زیر آن، به آن یورش برده، حاکی از تخلیه اجباری این بیمارستان است.

«محمد زقوت» مدیر بیمارستان‌های غزه، در خصوص آخرین وضعیت بیمارستان الشفاء در پی ضرب‌الاجل ارتش رژیم صهیونیستی برای تخلیه فوری آن، تصریح کرد که شمار زیادی از بیماران و پناهجویان از این بیمارستان با پای پیاده خارج شده‌اند و روند تخلیه این بیمارستان ادامه دارد، اما هنوز شماری از مجروحان و کادر پزشکی در این بیمارستان حضور دارند.

وی در گفت‌وگو با شبکه الجزیره در خصوص وضعیت کنونی در این بیمارستان که از روز چهارشنبه (۱۵ نوامبر)، مورد حمله نظامیان اسرائیلی قرار گرفته، تصریح کرد که امروز ۶ بیمار دیالیزی و ۲۲ پرسنل مراقبت‌های ویژه شهید شدند. روند تخلیه ادامه دارد و قرار است، هر دو نوزاد نارس را پس از انتقال به بیمارستان‌های دیگر در یک انکوباتور قرار دهیم.

 

 

«محمد ابوسلمیه» مدیر الشفاء نیز در گفت‌وگو با الجزیره گفت: عملیات تخلیه بیمارستان پس از ضرب‌الاجل یک ساعته ارتش اسرائیل برای خارج کردن بیماران، مجروحان، آوارگان و کادرهای پزشکی آغاز شد. پس از آغاز تخلیه بیمارستان، ۵ نیروی کادر پزشکی و حدود ۱۲۰ بیماری که به دلیل عمل‌های جراحی قادر به راه رفتن نیستند در بیمارستان مانده‌اند و با سازمان‌ملل هماهنگی‌هایی صورت گرفته تا این افراد نیز از بیمارستان بیرون آورده شوند. 

وی افزود: هنوز ۳۰ نوزاد نارس در بیمارستان هستند که با صلیب‌سرخ هماهنگی‌هایی برای خارج کردن آنها صورت گرفته است. وضعیت در الشفاء بسیار دشوار است. بیش از یک هفته است که آب نداریم و کودکان مدتهاست که کپسول اکسیژن ندارند. 

ابوسلیمه تصریح کرد که ارتش اسرائیل ایستگاه‌های اکسیژن، خطوط آب و داروخانه ها را بمباران کرده و هیچ مکان مناسبی برای زندگی در بیمارستان وجود ندارد و حتی غذا هم وجود ندارد.

وی پیشتر گفته بود که ۳۰۰ بیمار و مجروح از جمله ۳۴ نوزاد نارس در بیمارستان هستند.

 

 

الجزیره به نقل از یک منبع آگاه در داخل الشفاء گزارش داد که ارتش اسرائیل همچنان در جستجوی یافتن اثری از شبکه تونل‌های حماس در زیر این بیمارستان است و حفاری‌ها در محوطه این بیمارستان ادامه دارد. 

ارتش اشغالگر، صبح امروز از طریق بلندگوها و نیز تماس با مدیر بیمارستان الشفاء، اعلام کرد که تمام حاضران در این بیمارستان یک ساعت وقت دارند که این بیمارستان را تخلیه کنندبا پای پیاده به سمت خیابان «البحر» بروند.

هرچند که ارتش رژیم صهیونیستی در پی انتشار این اخبار، در بیانیه ای مدعی شد که فقط یک راه امن برای خروج افراد از بیمارستان الشفاء ایجاد کرده است و از هر اقدامی در راستای تخلیه امن بیماران استقبال می‌کند.

سازمان ملل پیشتر اعلام کرده بود که حدود ۲۳۰۰ بیمار و کادر درمان و پناهنده در این بیمارستان حضور دارند که سرنوشت آنها در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.  

این در حالی است که علاوه بر حماس و مقامات فلسطینی، رسانه‌های غربی چون سی‌ان‌ان، بی‌بی‌سی و نیویروک تایمز و حتی رسانه‌های اسرائیلی صحت ادعای تل‌آویو در خصوص وجود شبکه تونل‌های حماس در زیر این بیمارستان را زیر سوال برده‌اند.

به اعلام وزارت بهداشت در غزه، هشت روز است که هیچ غذا، آب و دارویی به این بیمارستان نرسیده و ۵۱ بیمار از جمله ۴ کودک نارس در این مدت جانشان را از دست داده‌اند. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول