اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

ترویج کتابخوانی وظیفه‌ای ملی برای توسعه پایدار است

مدیرکل مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد، کتاب را تمدن‌ساز دانست و بیان کرد: ترویج فرهنگ کتابخوانی وظیفه‌ای ملی برای توسعه پایدار ایران اسلامی است.

ترویج کتابخوانی وظیفه‌ای ملی برای توسعه پایدار است

سعید زارع، مدیرکل مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بین اقشار مختلف جامعه، اظهار کرد: این‌که در قرآن کریم بالغ بر ۲۵۵ مرتبه کلمه کتاب و ۵۸۲ بار کلمه علم آمده است، نشان دهنده اهمیت مطالعه و کتابخوانی است.

وی با بیان این‌که دانایی توانایی است، افزود: علم عین قدرت است و به وسیله مطالعه کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه ایجاد می‌شود.

زارع گفت: جامعه‌ای که کتابخوان باشد در برابر حوادث و مشکلات مختلف مقاوم خواهد شد و این باید در اولویت اجرایی دست اندرکاران اجرایی و فرهنگی قرار گیرد.

مدیرکل مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد، کتاب را تمدن‌ساز دانست و بیان کرد: ترویج فرهنگ کتابخوانی وظیفه ای ملی برای توسعه پایدار ایران اسلامی است.

وی با بیان این‌که مطالعه کتاب‌های امروز شخصیت ساز جامعه فرداست، تصریح کرد: کتابخوانی باید به رسمی خانوادگی و سرگرمی گروهی تبدیل شود.

زارع تنبلی را آفت کتابخوانی و بزرگ شدن فکری جامعه عنوان کرد و گفت: بسیاری از چالش های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی امروز نتیجه عدم توجه کافی به کتاب و کتابخوانی است.

مدیرکل مرکز اسناد ملی استان یزد با بیان این‌که فراگیری کتاب در جامعه نیازمند عزمی همگانی است، تأکید کرد: فرهنگ کتابخوانی باید به یکی از اولویت های فرهنگی و اجتماعی جامعه تبدیل شود.

وی با اشاره به ضرورت تقویت فرهنگ کتابخوانی بین اقشار مختلف جامعه، گفت: در استان یزد بالغ بر دو میلیون کتاب داریم که آن طور که باید از آنها استفاده نشده است.

زارع کتابخوانی را همتی ستودنی برای بالندگی دانست و خاطرنشان کرد: در حقیقت کتابخوانی رمز موفقیت همه جانبه و پایدار است.

پایان پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول