اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

اجرای 2300 عنوان برنامه همزمان با هفته بسیج در استان مرکزی

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در ادامه با اشاره به برنامه‌های هفته بسیج گفت: در هفته بسیج از ۲۹ آبان تا ۵ آذر ماه بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ برنامه در استان اجرا خواهد شد که بخش عمده برنامه‌ها ناظر به محرومیت زدایی است.

اجرای 2300 عنوان برنامه همزمان با هفته بسیج در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی ظهر امروز در نشست خبری هفته بسیج اظهار کرد: بسیج یک سازمان و یا نهاد صرف نیست، بلکه یک فرهنگ انقلابی است تا در میدان کارزار بتواند بن‌بست شکنی کند.

وی تصریح کرد: امام راحل در دوران رژیم منحوس پهلوی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه با چه پشتوانه‌ای قیام می‌کنید، فرمود: «من با توکل به خدا با مردم انقلاب می‌کنم، با مردم پیروز می‌شوم و مردم را بسیج می‌کنم» و امروز می‌بینیم بسیج در کشور منشأ خدمات ارزشمندی شده است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با بیان اینکه بسیج یک فرهنگ است، تأکید کرد: سرمایه اجتماعی امام مردم بود، بسیج با دیدگاه امام شکل گرفت، یک فرهنگ انقلابی است که شاخه‌‌ای از آن به امام علی(ع) بازمی‌گردد، چراکه امام علی شاخص تمام‌عیار یک بسیجی است.

کریمی اخلاص در نیت و تقوای در عمل را شاخصه یک بسیجی دانست و گفت: حرکت یک بسیجی اگر خالصانه و باتقوا باشد، عبادت است.

وی ادامه داد: باید از زندگی هدف داشته باشیم و هدف باید رسیدن به کمال باشد و کمال نهایی در رضایت خداوند نهفته است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به اینکه امپراتوری رسانه‌ای امروز در اختیار استکبار است، تصریح کرد: در مسائل غزه خبرنگاران مردمی غوغا کردند، در مقابل امپراتوری جهان ایستادند، جهان را بیدار کردند و جنایت‌هایی که در غزه در حال رخ دادن است را به تصویر کشیدند.

کریمی گفت: فرهنگ بسیج به یمن منتقل شد و یک ارتش مردمی شکست‌ناپذیر تبدیل شد، در عراق حشدالشعبی را شکل داد و در سوریه در حالی که ۸۵ درصد این کشور در حال شکست بود، سپاه قدس جوانان سوریه را آموزش داد و ارتش مردمی شکل گرفت و داعش را شکست داد.

کریمی «بسیج امید ملت ایران» را شعار هفته امسال بسیج برشمرد و تصریح کرد: یک هزار و ۲۰۰ گروه جهادی در استان در قالب گروه‌های جهادی مشغول کارهای تخصصی و فنی در استان هستند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در ادامه با اشاره به برنامه‌های هفته بسیج خاطرنشان کرد: در هفته بسیج از ۲۹ آبان تا ۵ آذرماه بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ برنامه در استان اجرا خواهد شد که بخش عمده برنامه‌ها ناظر به محرومیت‌زدایی است.

کریمی احداث کانال انتقال آب، بهره‌برداری از واحد‌های مسکونی محرومین، آب‌رسانی به روستاها، تسهیل گری راه‌اندازی ۷۶۰ صندوق قرض‌الحسنه مردمی در استان، اجرای بیش از ۶۰ پروژه آب‌رسانی، احداث جاده بین مزارع، اهدای خون، ارائه خدمات پزشکی رایگان، برگزاری میز خدمت، برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی، برگزاری مسابقات ورزشی، برگزاری نشست روشنگری، دیدار با مقام معظم رهبری، رزمایش اقتدار بسیج، برپایی کارگاه سبک زندگی را بخشی از این برنامه‌ها برشمرد.

وی جهاد تبیین را مهم‌ترین رسالت خبرنگاران عنوان و اظهار کرد: جهاد تبیین بارها مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار گرفته و همه وظیفه داریم در این حوزه فعالیت اثرگذار داشته باشیم.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به در پیش بودن انتخابات بیان کرد: امام راحل همواره بر این باور بود که میزان رأی مردم است، این شعار را در عمل ثابت کرد.

کریمی با تأکید بر اینکه انتخابات حق مردم است و مشارکت مردم در انتخابات راهبرد اساسی نظام است، گفت: دشمن همواره در تلاش است انتخابات جمهوری اسلامی را زیر سؤال ببرد، انتخابات امسال از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه سال گذشته همه کشورها با استفاده از ظرفیت رسانه‌ای گسترده، علیه ما بودند و هنوز هم این توطئه‌ها تمام نشده است.

وی ادامه داد: رأی دادن به معنای این است که ما هستیم، کمک ‌می‌کنیم، حضورمان حضوری فعال است، مطالبه‌گر هستیم، باید تلاش کنیم انتخاباتی سالم و صحیح برگزار کنیم، رأی ندادن تبعات بسیاری برای کشور رقم می‌زند که به خطر افتادن امنیت یکی از عواقب آن است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با بیان اینکه رأی دادن یک رزمایش بی‌نظیر در کشور است، افزود: مسائل اقتصادی و مشکلات معیشتی در کشور وجود دارد که مردم درگیر آن هستند، اما این مسائل نباید مانع حضور در انتخابات شود.

 پایان پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول