اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

هشدار عربستان درباره تاثیر طولانی شدن جنگ غزه بر امنیت منطقه

معاون وزیر خارجه عربستان سعودی، امروز شنبه، در نشست منامه در خصوص پیامدهای طولانی شدن جنگ غزه هشدار داد و خواستار آتش بس فوری شد.

هشدار عربستان درباره تاثیر طولانی شدن جنگ غزه بر امنیت منطقه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ولید الخریجی» معاون وزیر امور خارجه عربستان در نشست «گفت وگوی منامه» در بحرین گفت که تداوم جنگ و طولانی کردن آن، به یک فاجعه انسانی توجیه‌ناپذیر منجر می‌شود و منطقه را به درگیری‌های گسترده‌تری می‌کشاند.

به نوشته «الخلیج آنلاین» وی افزود: «بارها هدف قرار دادن غیر نظامیان به هر شکل و بهانه‌ای را محکوم کردیم. تداوم جنگ و طولانی کردن آن به یک فاجعه انسانی منجر می‌شود، منطقه را به جنگ وسیع تری می‌کشاند، و امنیت و صلح منطقه‌ای را تضعیف و مختل می‌کند».

در ادامه واکنش‌های بین‌المللی به حملات علیه مردم فلسطین و مراکز درمانی غزه، عربستان سعودی پنجشنبه پیش نیز اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی در انجام حملات به بیمارستان‌های غزه را محکوم کرد و این حملات را نقض آشکار حقوق بشر و کنوانسیون‌های بین‌المللی و هدف قرار دادن صریح غیرنظامیان و پرسنل پزشکی دانست.

الخریجی امروز نیز تاکید کرد: «عربستان سعودی به تلا‌شهای خود برای آزادی گروگان‌ها و بازداشت‌شدگان نزد حماس، و احیای صلح عادلانه و همه جانبه، آتش بس فوری و رفع محاصره تحمیلی بر غزه ادامه خواهد داد».

امروز، ۴۳ روز از آغاز جنگ غزه می‌گذرد و تل‌آویو همچنان در حال هدف قرار دادن ساکنان این منطقه است و تمامی هشدارها و پیامها برای توقف این جنگ را نادیده می‌گیرد. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول