اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  هنر و رسانه

«اندوه جنگل» روایتی از نابودی جنگل‌های هیرکانی +فیلم

مستند اندوه جنگل ساخته مریم رزاقی منتخب سی‌امین جشنواره suncine اسپانیا شد.

«اندوه جنگل» روایتی از نابودی جنگل‌های هیرکانی +فیلم

مریم رزاقی مستندساز و پژوهشگر در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا درباره مستند اندوه جنگل که به جشنواره‌های خارجی راه‌یافته است،گفت: اندوه جنگل روایت ساخت و سازهای بی رویه در جنگل هیرکانی و مقابله جنگلبانان برای حفظ منابع طبیعی است. این مستند به جشنواره‌های جهانی راه پیدا کرده است.     

وی افزود: کمپانی سیلک رود فیلم کار را از ما گرفت و در جشنواره‌های مختلف جهانی آن را شرکت داد؛ از جمله جشنواره  Suncine که یکی از معتبرترین جشنواره های محیط زیستی دنیاست و مهم‌ترین مستندها را در بارسلونا  معرفی می کند.

رزاقی ادامه داد: پخش جهانی این مستند را کمپانی کانادایی سیلک رود فیلم برعهده دارد، از تلویزیون اسپانیا و همزمان در تلویزیون مکزیک از دوم تا نهم نوامبر پخش شد. مقصد نهایی این مستند تلویزیون ایران است. 

این مستند‌ساز خاطر نشان کرد: برای جشنواره Suncine، سه هزار مستند در حوزه‌های مختلف محیط زیستی ارسال شده است که ۱۰ اثر در بخش ویو برگزیده شد، که یکی از آن‌ها اندوه جنگل است.

کارگردان این مستند یادآور شد: جنگل هیرکانی، قدیمی‌ترین جنگل دنیاست که ثبت یونسکو شده است. با توجه به اینکه ما باید از میراث اجدادی خود حفاظت کنیم، اما متاسفانه این جنگل مورد  تعرض در قاچاق چوب و ساخت‌وساز شده است که باعث کاهش سطح جنگل هیرکانی شده است. سالانه مقادیر بسیار زیادی چوب از این جنگل‌ها خارج می‌شود. این مستند درباره ساخت‌وساز های غیر مجاز در جنگل‌هاست.

رزاقی در پایان گفت: در دولت سیزدهم کمی به این جنگل‌ها توجه شد و بسیاری از ویلاهای غیرمجاز آن تخریب شده است. به نظر بنده این مستند باید در دولت آقای رئیسی پخش شود چرا که همت و غیرت آن‌ها به مجموعه جنگل‌ها نسبت به دوره‌های قبل بیشتر است.

تهیه‌کنندگی و کارگردانی اندوه جنگل را مریم رزاقی بر عهده داشته است. همچنین تصویربرداران این مستند مازیار رضوانی، جواد رزاقی، مهدی آزادی هستند. مستند اندوه جنگل را نقی آتش زبان جنگلبان روایت می‌کند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول