اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

اجرای پویش ملی غربالگری دیابت و پرفشاری خون در یزد

رییس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های غیر واگیر از اجرای رایگان پویش ملی غربالگری دیابت و پرفشاری خون در یزد همزمان با سراسر کشور خبر داد.

اجرای پویش ملی غربالگری دیابت و پرفشاری خون در یزد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، دکتر محمدعلی اوزی‌نژاد اظهار کرد: کلیه افراد ۱۸ سال و بالاتر ایرانی ساکن در استان و بانوان باردار در همه گروه‌های سنی می‌توانند با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت در سطح استان جهت اندازه‌گیری فشارخون و سنجش قند خون به صورت ناشتا اقدام کنند.

وی افزود: زمان اجرای این پویش۲۰ آبان تا ۱۵ دی ماه است و بیماریابی و شروع مراقبت و درمان در بیماران مبتلا به دیابت و پرفشاری خون و همچنین افزایش آگاهی جامعه نسبت به عوامل خطر، پیامدها، اهمیت تشخیص زودرس و کنترل دیابت و پرفشاری خون از اهداف اجرای این پویش ملی هستند.

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های غیرواگیر علوم پزشکی یزد گفت: براساس سرشماری ابتدای سال ۱۴۰۲تعداد جمعیت بالای ۱۸ سال استان ۸۱۷ هزار و ۸۷۴ نفر می باشد و در این پویش ۷۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال درسطح شهر یزد و در سایر شهرستان ها ۱۰۰ درصد افراد بالای ۱۸ سال غربالگری می‌شوند.

اوزی‌نژاد تصریح کرد:‌ پویش ملی غربالگری دیابت و پرفشاری خون برای ارتقای سلامت خانواده در شبکه‌های بهداشتی درمانی روستایی و شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۰ هزار نفر و ۹۳ شهر مجری پزشک خانواده شهری به میزان ۱۰۰ درصد جمعیت هدف صورت می‌گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد:‌ در شهرهای با جمعیت ۲۰ هزار نفر و بیشتر، غربالگری دیابت و پرفشاری خون علاوه بر شبکه‌های بهداشتی درمانی با جلب مشارکت بخش خصوصی و سایر سازمان‌ها، نهادها، صنایع و مشاغل با اعزام تیم‌های سیار و برپایی ایستگاه سلامت انجام می‌شود.

پایان پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول