اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  پنجره تربیت

مدارس استثنایی، قطعه ای از بهشت!

با وجود کمبودها و مشکلات فراوان در مدارس استثنایی، اما معلمان و کادر این مدارس همانند فرشتگانی هستند که در خدمت دانش آموزان هستند و زندگی آینده را برای آنها رقم می زنند.

مدارس استثنایی، قطعه ای از بهشت!

حداقل ۶۰ هزار دانش آموز با ناتوانی های ذهنی و معلولیت جسمی در مدارس کشور در تمامی سه دوره تحصیلی با جدول دورس متفاوت از مدارس عادی در حال یادگیری زندگی هستند. این افراد از سلامت معنوی بالایی برخوردارند  و از دنیای دغل و حیله وحقه بازی دورند. با طینت پاکشان، دنیا و افراد اطراف خودشان را می بینند و با همان نگاه با آنها ارتباط بر قرار می‌کنند.

۶۰ هزار دانش آموز با ناتوانی های ذهنی و جسمی در مدارس کشور در حال یادگیری زندگی هستند.

 

این مدارس، قطعه ای از بهشت در زمینی هستند که در این زمین یفسد فیها و یسفک الدماء. معلمان، مدیران و معاونین، فرشتگانی هستند که با عنایت الهی وتحمل مشکلات و پاداش معنوی در خدمت آنها هستند.

این افراد از سلامت معنوی بالایی برخوردارند.

 

دست هایشان برایشان گشوده وچهره شان پر از محبت تا زندگی در مدرسه وآینده را برایشان فراهم کنند.

این مدارس، قطعه ای از بهشت هستند.

 

ادارات کل و وزارتخانه کمتر به این مدارس سرکشی و پای در دل همکاران و دانش آموزان می نشینند.

امکانات هنرآموزی برای دانش آموزان به حد لازم فراهم نیست.

 

امکانات هنرآموزی مانند آشپزی و گل کاری وخیاطی و نظایر آنها، برای دانش آموزان به حد لازم فراهم نیست و بعضی خیرین بیشتر به اطعام بچه توجه دارند تا اینکه کار گاه های زندگی مانند خیاطی برای آنها راه اندازی کنند.

سرانه آموزشی بچه ها برای آموزش مهارت های زندگی کافی نیست.

 

سرانه آموزشی بچه ها برای آموزش مهارت های زندگی کافی نیست!

در گذشته، با سنجش توانایی بچه ها توسط آموزش وپرورش، بچه های مرزی و دیرآموز، و بچه های با توان کمتر مانند سندرم دی به مدارس استثنایی ارجاع داده می شدند. ولی در سال های اخیر، دو گروه اول به مدارس عادی می روند. در حالی که مدیران این نوع مدارس از این جداسازی راضی نیستند. علتش آن است که در این شرایط بچه ها از همدیگرکمتر می آموزند، و از سویی اداره مدرسه نیز دشوارتر شده است.

نیروهای درمان بعللی از جمله کاهش هزینه ها حذف شده اند.

 

نیروهای درمان مانند گفتار درمانی که در گذشته در ساختار این نوع مدارس پیش بینی شده بودند و به بچه در مدرسه به طور نهادینه ومسمتر خدمات ارایه می کردند بعللی از جمله کاهش هزینه ها حذف شده اند. این مدارس مشکلات خانواده ها را کاهش می دهند و امید را برای آنها و خود بچه ها زنده می کنند.

انتظار می رود دیدار های مسئولین در حل مشکلات آنها موثر باشد و آثار آن در کف میدان مشاهده شود.

 

ریاست محترم جمهور که در مناسبت ها با این قشر جامعه دیدار می کنند. انتظار می رود دیدار های مسئولین جمهوری اسلامی جنبه تبلیغاتی صرف نداشته باشد و شخصیت حقوقی آنها در حل مشکلات آنها موثر باشد و آثار آن در کف میدان مشاهده شود.

والعاقبه لاهل التقوی والیقین

نقل از: پایگاه خبری تحلیلی رسانه معلم

انتهای پیام/

از شما صاحبنظر گرامی در حوزه تعلیم و تربیت هم دعوت می کنیم، از نویسندگان، ممیزان و اعضای هیئت تحریریه پنجره تربیت باشید. برای ارسال مطالب و عضویت در هیئت تحریریه، از طریق ایمیل FarsPanjarehTarbiat@gmail.com مکاتبه فرمائید.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول