اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

جهان اسلام در برابر جنایات اسرائیل در غزه بیدار شوند

امام جمعه سنندج گفت: سکوت در برابر جنایات اسرائیل در غزه جایز نیست، جهان اسلام در برابر این جنایات باید بیدار شود.

جهان اسلام در برابر جنایات اسرائیل در غزه بیدار شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مسجد جامع شهر سنندج، با محکوم کردن اقدامات رژیم صهیونیستی در کشتار مردم بی‌گناه و مظلوم فلسطین اظهار کرد: مردم غزه چشم انتظار کمک‌های مادی و معنوی مردم مسلمان و آزادی‌خواهان جهان هستند.

وی تصریح کرد: هر کس هرآنچه در توان دارد را به مردم بی‌گناه و مسلمان فلسطین کنک کند چون از دستورات دین اسلام است.

ماموستا رستمی با بیان اینکه هزاران کودک بی‌گناه و زن باردار به خاطر جنایت غیربشری اسرائیل به خاک و خون کشیده شده‌اند، گفت: وجدان بشریت باید بیدار شود اما نمی‌دانیم سازمان حقوق بشر کی به مسوولیت خود عمل می‌کند.

امام جمعه سنندج افزود: جهان اسلام باید بیدار شود، رژیم سفاک و خون‌ریز بی‌رحم باید دست از این جنایت بردارد و دنیا باید با این رژیم دشمن بشریت قطع رابطه کند.

ماموستا رستمی عنوان کرد: سازمان حقوق بشر باید سکوت در برابر این جنایت را بشکند امروز صدای انسان‌ها از مسلمان و غیرمسلمان در سراسر دنیا به خاطر جنایت ضد بشری اسرائیل در غزه و فلسطین بلند شده اما این جانیان دست از این جنایت‌ها بر نمی‌دارند و سازمان حقوق بشر هم سکوت کرده است.

وی گفت: آنچه امروز در غزه به دست اسرائیل اتفاق افتاده نسل‌کشی به معنای واقعی است چون در هیچ زمان از تاریخ این میزان مادر باردار و نوزاد بی‌گناه کشته نشده‌اند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها گفت: پرداخت زکات بزرگترین امر به معروف است و می‌تواند زمینه‌ساز فقرزدایی در جامعه باشد.

امام جمعه سنندج افزود: رفع مشکلات جامعه در حوزه محرومیت تنها وظیفه دولت نیست بلکه همه در این راستا وظیفه‌مند هستیم.

ماموستا رستمی با بیان اینکه رفع محرومیت در جامعه با برنامه‌ریزی حل می‌شود، اذعان کرد: حضور مسئولان در نمازهای جمعه و در جمع مردم به تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی درست آنها در رفع مشکلات و رونق و توسعه  بیشتر کمک می‌کند.

امام جمعه سنندج در ادامه احترام به حقوق دیگران را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: در هر جایگاه و پست و مقامی که هستیم هرگز نباید خود را برتر از دیگران بدانیم چرا که پیامبر مکرم اسلام عزیزترین مخلوق پرورگار همواره در پایین‌ترین نقطه مجالس می‌نشستند و در احترام به دیگران بزرگترین الگوی بشریت بودند.

انتهای پیام/2330/7

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول