اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

قصه‌گویی یکی از ابزارهای مهم تربیتی و موثر در کاهش اضطراب کودکان است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان گفت: قصه و قصه‌گویی یکی از ابزارهای مهم تربیتی است که در کاهش اضطراب کودکان، شکل‌گیری شخصیت آنها و آموزش مهارت‌های زندگی به آنها نقش مهمی دارد.

قصه‌گویی یکی از ابزارهای مهم تربیتی و موثر در کاهش اضطراب کودکان است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، شامگاه امروز اختتامیه مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در سنندج با حضور مسئولان استانی برگزار شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان در این مراسم گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همواره نسبت به رویدادهای ارزشی و جاری در بطن جامعه همراه بوده و تلاش کرده فعالیت‌ها و برنامه‌هایی در راستای رفتارهای اجتماعی و فرهنگی در فعالیت‌های ملی داشته باشد.

حمیدرضا گوهری افزود: قصه و قصه‌گویی یکی از ابزارهای مهم تربیتی است که در کاهش اضطراب کودکان، شکل‌گیری شخصیت آنها و آموزش مهارت‌های زندگی به آنها نقش مهمی دارد.

 وی با بیان اینکه قصه، زبان حال دورن انسان است، افزود: قصه پلی میان نسل‌های گذشته و آینده و زبانی است که قابلیت ترجمه به زبان‌های دیگر را دارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ادامه داد: با توجه به اتفاقات دردناکی که این روزها در فلسطین و غزه اتفاق افتاده است در جشنواره قصه‌گویی نگاهی ویژه به این بخش هم وجود داشت.

جشنواره‌ قصه‌گویی مروج فرهنگ قصه‌گویی در جامعه است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار سنندج نیز در این آیین اظهار کرد: قصه‌گویی هنری است که از گذشته‌های دور به جا مانده است و ما باید تلاش کنیم کودکان را به موضوع قصه‌گویی عادت داده و این مسئله را جدی بگیریم.

عبدالعلی اسفندیاری افزود: همه دستگاه‌های فرهنگی و آموزش و پرورش  باید برای ترویج و گسترش فرهنگ قصه‌گویی در جامعه تلاش کنند و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را یاری کنند.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری جشنواره‌های قصه‌گویی کمک زیادی به ترویج و گسترش فرهنگ قصه‌گویی در جامعه می‌کند، خاطرنشان کرد: قصه‌گویی بخشی از فرهنگ گذشته ما در انتقال مفاهیم مختلف ارزشی، دینی و فرهنگی جامعه است که می‌توان از نسلی به نسل دیگر منتقل کرد.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار سنندج یادآور شد: امروزه با توجه به گستردگی فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، قصه‌گویی کم‌رنگ شده است، لذا باید توجه کنیم که قصه‌گویی را به زیست خانواده‌ها بازگردانیم و از ابزار قصه برای انتقال مفاهیم گدشتگان به نسل امروز برگردانیم.

اسفندیاری گفت: در تمامی خانواده‌های ایرانی، کودکان با قصه بزرگ می‌شوند که این فرصت را باید برای انتقال مفاهیم فرهنگی مغتنم بدانیم.

مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کردستان در روزهای 24 و 25 آبان ماه با حضور 40 قصه‌گو در مجتمع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سنندج برگزار شد.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۷۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول