اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

سازش ۳ فقره قتل عمد در یک روز!

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی از گذشت اولیای دم ۳ محکوم به قصاص نفس پای چوبه دار در ارومیه خبر داد.

سازش ۳ فقره قتل عمد در یک روز!

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه،‌ ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی از گذشت اولیای‌‌ دم سه محکوم به قصاص نفس پای چوبه دار در ارومیه خبر داد.

وی اظهار داشت: این سه محکوم به قصاص نفس با هویت های ف- ا، ح – ا و ش-ع محکومین سه پرونده قتل عمدی بودند که حکم محکومیت به قصاص نفس آنها صادر، و به تایید دیوان عالی کشور رسیده و قطعی شده بود و قرار بود سحرگاه روز پنجشنبه ۲۵ آبان در زندان ارومیه به دار مجازات آویخته شوند.

عتباتی ادامه داد: در صورتی که همه شرایط برای اجرای حکم این سه نفر در سحرگاه امروز محیا بود با مداخله مدیران قضایی و زندان، شوراهای حل اختلاف و هسته‌های جهادی بخشایش و مددکاری زندان، اتفاقی فرخنده رقم خورد و با گذشت اولیای دم پای چوبه دار، به این افراد فرصت دوباره زندگی بخشده شد و از دار مجازات رهایی یافتند.

عتباتی گفت: زیباترین نمود انسانیت و ایمان به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام زمانی جلوه کرد که هنگام اجرای حکم یکی از این محکومین توسط مادر مقتول با شنیدن نام حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا سلام الله علیها این مادر مومن و دلسوخته از حق خود گذشت کرد و خودش طناب دار را از گردن قاتل باز کرد و حیاتی دوباره به او بخشید. 

عتباتی بیان داشت: نام اهل بیت علیهم السلام هر جایی مایه گشایش و آرامش است و در این روز هم مثل همیشه درخشید و دلهای حاضرین در صحنه اجرای حکم و چندین خانواده را شاد و آنها را به زندگی امیدوار کرد. 

رئیس کل دادگستری استان اظهار کرد: امسال این موارد نوزدهمین، بیستمین و بیست و یکمین سازش قصاص نفسی است که در استان، با تلاش فعالین عرصه صلح و سازش و نیک سیرتی اولیاء دم رقم می خورد و امید است این روند ادامه یابد و تا پایان سال نیز شاهد گذشت های بیشتری نه تنها در پرونده های قتل، بلکه در تمامی دعای باشیم.

پایان پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول