اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

فارس‌من | گلایه دانشجویان دکتری از افزایش بی‌ضابطه شهریه دانشگاه آزاد

دانشجویان دکتری از افزایش بی‌ضابطه شهریه در سامانه فارس من گلایه کردند.

فارس‌من | گلایه دانشجویان دکتری از افزایش بی‌ضابطه شهریه دانشگاه آزاد

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، برخی کاربران سامانه فارس من با ثبت پویشی در این سامانه خواستار   «رسیدگی به افزایش بی‌ضابطه شهریه دکتری» شدند.

این کاربران در پویش خود آورده‌اند:

«شهریه دکترا شده ۴۲ میلیون تومان در هر ترم و ارشد ۱۳ میلیون تومان در دانشگاه آزاد اسلامی ، حالا دانشجویان ارشد و دکترا با هم در یک کلاس ۳۰ تا ۴۰ نفری هستند. اگر ما دانشجوی دکترا هستیم درس‌های دانشجویان ارشد را باید بخوانیم برای چه باید هزینه دکترا بدهیم؟ اگر اینطوری نیست پس چرا هر دو را با هم در یک کلاس می نشانند یعنی سطح کلاس در حد ارشد است؟! خب از ما هم شهریه ارشد بگیرند.

قرار بود از ترم اول به دانشجویان دکترا کلاس برای تدریس بدهند که آن هم عملی نشده، گفتند ما تخفیف نمی‌دهیم ولی کار دانشجویی می‌دهیم که از شهریه تان کم شود که عملی نشد.»

سردبیر این پویش در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس گفت: این اتفاق برای همسر بنده اتفاق افتاده و در دانشگاه آزاد دکتری قبول شده و نکته‌ای که وجود دارد این است که شهریه‌ها را  بسیار بالا برده‌اند و ۴۲ میلیون تومان را ما به عنوان شهریه پرداخت می‌کنیم. در رشته کامپیوتر شهریه این قیمت است و در رشته‌های دیگر نیز تفاوت چندانی را شاهد نیستیم. دانشجوی دکتری که می‌خواهد تحصیل کند و به کشور خود خدمت کند، با این وضع شهریه نمی‌تواند ادامه دهد و بخاطر شرایط مالی باید از تحصیل جا بماند. 

وی افزود:‌ موضوع تخفیف شهریه هم قرار بود اعمال شود و ما از مسؤولان دانشگاه پیگیری کردیم اما جوابشان بر مبنای این بود که فعلا حرف آن وجود دارد ولی هنوز عملی نشده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول