اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

تداوم برخورد ریشه‌ای با قاچاق سوخت؛ از صرفه‌جویی تا برخورد با کانون‌ها

رئیس کل دادگستری هرمزگان از صرفه جویی ۲ هزار میلیارد ریالی به نفع دولت در نتیجه استقرار تیم های پایش و نظارت دستگاه قضایی در جایگاه های سوخت بندرعباس خبر داد.

تداوم برخورد ریشه‌ای با قاچاق سوخت؛ از صرفه‌جویی تا برخورد با کانون‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، یکماهی می‌شود که تیم‌هایی از دادگستری و پلیس اقتصادی در جایگاههای سوخت بندرعباس مستقر شده‌اند و نظارت تصویری جایگاه‌های سوخت تشدید شده تا جلوی قاچاق سوخت از این جایگاهها گرفته شود.

مجتبی قهرمانی رییس کل دادگستری هرمزگان هم امروز در مورد دستاوردهای این تدبیر شورای تامین هرمزگان اظهار کرد: با استقرار تیم های کنترل و نظارت بر توزیع سوخت در ۱۶ جایگاه و پمپ بنزین بندرعباس طی یکماه اخیر از قاچاق بیش از ۷ میلیون لیتر سوخت به ارزش ۲ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال جلوگیری شده است.

وی افزود: ارزیابی کارشناسان شرکت پخش فرآورده‌های نفتی حاکی از این مطلب است که در نتیجه استقرار تیم های کنترل و نظارت بر توزیع سوخت در شانزده جایگاه و پمپ بنزین شهر بندرعباس طی یکماه اخیر از تاریخ ۲۲ مهرماه تا ۲۲ آبان ماه سال جاری با جلوگیری از سوخت گیری های بی ضابطه توسط خودروها و ثبت اطلاعات اشخاص و وسایل نقلیه دریافت کننده سوخت در سیستم، این موفقیت بزرگ و بی نظیر در کاهش ۷ میلیون لیتری مصرف گازوئیل تحقق یافته است.

این مقام قضایی با بیان اینکه صرفه جویی ۷ میلیون لیتری مصرف سوخت در بازه زمانی یکماهه و تنها در ۱۶ جایگاه عرضه گازوئیل مربوط به حوزه حمل و نقل محقق شده است، تصریح کرد: با توجه نتایج موفقیت آمیز اجرای این طرح از امروز طرح پایش و نظارت بر توزیع سوخت مصرف کنندگان عمده نیز در اقصی نقاط استان هرمزگان آغاز خواهد شد.

قهرمانی با بیان اینکه روزانه ۱۱۰ میلیون لیتر سوخت گازوئیل در حوزه حمل و نقل کشور توزیع می شود، خاطرنشان کرد: با مقایسه اعداد و ارقام حاصل از صرفه جویی سوخت در استان هرمزگان می‌توان دریافت که حجم تاراج اموال عمومی از طریق قاچاق سوخت در استان های مختلف در طول ماه و سال چه ضربه مهلکی به اقتصاد کشور وارد می‌کند.

اجرای طرح پایش و نظارت بر توزیع سوخت در جایگاه ها و پمپ بنزین های استان هرمزگان موجب شده است که ۳۵ نفر از قضات و کارکنان در حوزه رسیدگی به پرونده های قاچاق سوخت مجرب و خبره شوند و این موضوع دستاورد مهمی برای دستگاه قضایی استان هرمزگان محسوب می شود.

ضربه به کانون‌های مالی باندهای قاچاق 

فرمانده انتظامی هرمزگان نیز در این باره به خبرنگار فارس گفت: بخش بزرگی از کانون‌های قاچاق سوخت در استان شناسایی و چندین نوبت پاکسازی گسترده در این کانون‌ها صورت گرفته به طوری که بیش از ۱۰ میلیون لیتر سوخت قاچاق و نیز هزاران متر لوله و خط انتقال سوخت قاچاق کشف و ضبط شده است.

وی افزود که چند باند بزرگ سازمان دهی شده قاچاق سوخت نیز در دو ماهه اخیر در استان منهدم و به کانون‌های مالی این باندها ضربه زده شده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول