اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

۲۵ رشته قنات در رزن احیا شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رزن گفت: اعتباری معادل ۲۵ میلیارد تومان برای احیای ۳۵ رشته قنات در رزن اختصاص یافته که ۲۵ رشته احیا و ۱۱ رشته در حال احیاست.

۲۵ رشته قنات در رزن احیا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رزن رضا مهدوی‌رجا ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن ارائه گزارشی از اقدامات شهرستان اظهار کرد: امسال ۲۸ میلیارد تومان تسهیلات در بخش‌های مختلف کشاورزی در رزن تخصیص یافته که ۱۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان آن پرداخت شده است. 

وی افزود: این میزان تسهیلات شامل ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در بخش بند الف تبصره ۱۸، ۹ میلیارد و ۲۱۰ میلیون تومان در بخش تسهیلات ارزان‌قیمت خشکسالی، یک میلیارد تومان در طرح جهش تولید و ۷۵۰ میلیون تومان در بخش مشاغل خانگی جذب شده است.

مدیر جهاد کشاورزی رزن با بیان اینکه تاکنون ۲۹ کانال کشاورزی به متراژ ۱۷ هزار و ۱۰۰ متر اجرا شده و ۷ هزار متر کانال نیز در حال اجراست گفت: در مجموع ۳۰ میلیارد تومان برای احداث کانال‌های کشاورزی اختصاص یافته است. 

وی از تخصیص ۲۵ میلیارد تومان برای احیای ۳۵ رشته قنات در شهرستان خبر داد و تصریح کرد: در این راستا ۲۵ رشته احیا شده و ۱۱ رشته قنات نیز در حال احیاست.

مهدوی‌رجا با بیان اینکه امسال پنج مورد قلع و قمع در اجرای ماده ۳ قانون حفظ اراضی کشاورزی و ۶ مورد اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ انجام شده است از شناسایی ۷۰ مورد تخلف ساخت و ساز غیرمجاز در شهرستان خبر داد.

وی تصریح کرد: از این میزان ۳۵ مورد به دادگاه ارجاع شده و ۳۵ مورد نیز حل و فصل شده است ۱۵ مورد تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی در راستای تولید نیز انجام گرفته است. 

پایان پیام/ ۳۱۴۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول