اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

انرژی، آب و کشاورزی محور دیدار مقامات قرقیزستان و بانک جهانی

معاون نخست وزیر قرقیزستان با رئیس تیم بانک جهانی در بخش انرژی منطقه اروپا و آسیای مرکزی دیدار و در مورد انرژی، آب آشامیدنی و کشاورزی گفت‌وگو کرد.

انرژی، آب و کشاورزی محور دیدار مقامات قرقیزستان و بانک جهانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «باکیت توروبایف» معاون نخست وزیر قرقیزستان با «استفانی گیل» رئیس تیم بانک جهانی در بخش انرژی منطقه اروپا و آسیای مرکزی دیدار کرد.

در این دیدار تیم بانک جهانی در مورد استراتژی جدید مشارکت با این کشور برای سال‌های 2024-2028 که حوزه‌های کلیدی آن انرژی، آب آشامیدنی، کشاورزی و سایر موارد است، اطلاع رسانی کرد.

این بانک علاقه و قصد خود را برای حمایت مالی از ساخت نیروگاه برق آبی «قنبر آته 1» تأیید کرد.

در عین حال، نمایندگان بانک جهانی تاکید کردند که نقش خود را تنها به مشارکت مالی محدود نمی‌کنند، بلکه خود را به عنوان یک طرف سازمان دهنده در جذب سایر سرمایه گذاران بالقوه می‌دانند.

همچنین بانک جهانی از توسعه یک طرح چارچوب آزمایشی در زمینه تامین آب آشامیدنی خبر داد که میزان برآورد آن حدود 400 میلیون دلار آمریکا خواهد بود که 100 میلیون دلار آن توسط این بانک اختصاص خواهد یافت.

نخست وزیر قرقیزستان نیز به نوبه خود با قدردانی از همکاری و نقش مهم این بانک در اجرای پروژه‌های بزرگ و راه‌اندازی برنامه‌هایی با هدف ارتقای کیفیت زندگی مردم و تضمین توسعه پایدار کشور برشمرد.

بانک جهانی یک موسسه مالی بین‌المللی است که در تمام زمینه‌های کلیدی توسعه کار می‌کنند.

این بانک طیف گسترده‌ای از کمک‌های مالی و فنی را ارائه می‌دهد و به کشورها کمک می‌کند تا بهترین شیوه‌های جهانی را برای رویارویی با چالش‌های توسعه فعلی به کار گیرند.

اهداف کلان گروه بانک جهانی پایان دادن به فقر شدید و دستیابی به رفاه برای همه است. از زمان پیوستن قرقیزستان به یان بانک در سال 1992، حجم کمک‌های مالی ارائه شده به این کشور بیش از 1.6 میلیارد دلار بوده است.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول