اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

طرح توسعه مجتمع فرهنگی ابن حسام خوسفی در دستور کار

رئیس شورای اسلامی شهرستان خوسف گفت: طرح توسعه مجتمع فرهنگی ابن حسام خوسفی در دستور کار شورای اسلامی و شهرداری خوسف قرار دارد و در همین راستا برخی از زمین‌های اطراف مقبره‌ ابن حسام تملک شده و با مالکان در حال رایزنی هستیم.

طرح توسعه مجتمع فرهنگی ابن حسام خوسفی در دستور کار

به گزارش خبرگزاری فارس از خوسف، علی رومنجانی، رئیس شواری اسلامی این شهرستان امروز در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت هفته فرهنگی خوسف اظهار کرد: این شهرستان با داشتن بافت‌های تاریخی ارزشمند، سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی در منطقه خور، جنگل نخاب، دق اکبرآباد، بقاع متبرکه و ... یکی از مناطق گردشگری استان محسوب می‌شود که در صورت توجه به این جاذبه‌های تاریخی، گردشگری می‌توان ضمن جذب گردشگران، باعث ایجاد درآمد و اشتغال‌زایی برای جوانان شد.

وی بر لزوم توجه همه‌جانبه به ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری شهرستان خوسف تأکید کرد و گفت: همچنین پنبه «مَله» محصول منحصر به‌فرد شهرستان خوسف است که تولید پارچه و لباس از آن به دلیل اینکه تمام کارهای آن از شروع تا انتها با دست انجام می‌شود و رنگ آن طبیعی و به طور کامل ارگانیک است، در صورت معرفی بیشتر در سطح کشور و بین‌الملل می‌تواند بازار فروش و اشتغال‌زایی بالایی را از آن خود کند.

وی با بیان اینکه این حسام خوسفی از شاعران آیینی و مفاخر این شهرستان است که از مهم‌ترین آثار ابن حسام خاوران‌نامه است که به تقلید از شاهنامه فردوسی سروده شده است، ادامه داد: طرح توسعه مجتمع فرهنگی ابن حسام خوسفی در دستور کار شورای اسلامی و شهرداری خوسف قرار دارد و در همین راستا برخی از زمین‌های اطراف مقبره‌ ابن حسام تملک شده و با مالکان در حال رایزنی هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهرستان خوسف بیان کرد: طرح بسیار جامع و کاملی برای این محدوده تهیه شده که با تامین اعتبار و همکاری میراث فرهنگی، عملیات اجرایی این مجتمع به طور کامل اجرا خواهد شد.

رومنجانی افزود: همچنین میدان ورودی شهر با مصوبه شورا و تصویب شورای ترافیک به نام میدان شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی اجرا شده و در حال تکمیل است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول