اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

ایجاد «باغ سبز» در استان «سمرقند» ازبکستان

شرکت‌کنندگان در بیست‌ویکمین نشست «سمرقند» و در راستای اجرای کنوانسیون سازمان ملل برای مبارزه با بیابان‌زایی بیش از 1200 نهال از 10 گونه‌های درختی در استان «سمرقند» کاشتند.

ایجاد «باغ سبز» در استان «سمرقند» ازبکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، شرکت کنندگان در بیست‌ویکمین نشست «سمرقند» و در راستای اجرای کنوانسیون سازمان ملل برای مبارزه با بیابان‌زایی بیش از 1200 نهال از 10 گونه‌های درختی از جمله توسکا، سوفورای ژاپنی، کاتالپا و زبان گنجشک در استان «سمرقند» کاشتند.

این محل «باغ سبز CRIC-21» نامگذاری شد.

«عزیز عبدالحکیم‌اف» وزیر اکولوژی، حفاظت از محیط زیست و تغییرات اقلیمی ازبکستان در این مراسم گفت: از سال 2021 میلادی در این کشور پروژه ملی ایجاد فضای سبز با عنوان «یاشیل مکان» اجرا و در چارچوب آن درختکاری پاییزی در سراسر کشور ادامه یافت. 

وی از حاضران دعوت کرد تا در  ایجاد «باغ سبز CRIC-21» در «سمرقند» همکاری کنند.

«تنزیلا نربایوا» رئیس مجلس سنا، «عزیز عبدالحکیم‌اف» وزیر اکولوژی، حفاظت از محیط زیست و تغییرات اقلیمی ازبکستان، «ابراهیم تیاو» معاون دبیرکل سازمان ملل متحد، دبیر اجرایی کنوانسیون مبارزه با بیابان زایی و خشکسالی و نمایندگان هیئت‌های خارجی در باغ جدیدی که در منطقه‌ای به مساحت 3 هکتار ایجاد شده است، نهال کاشتند.

در مجموع بیش از 1200 نهال از 10 گونه درختی از جمله توسکا، سوفورای ژاپنی، کاتالپا و زبان گنجشک کاشته شد. همچنین در این باغ سیستم آبیاری مدرن نصب شده است.

هم اکنون در ازبکستان در چارچوب پروژه ملی «یاشیل مکان» (فضای سبز) بیش از 1200 هکتار باغ و پارک‌های عمومی و بیش از یک میلیون هکتار فضای سبز ایجاد شده است.

همچنین برنامه ریزی شده در 100 هزار هکتار در بستر خشک دریاچه آرال «پوشش سبز» ایجاد شود.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول