اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

طرح‌های واحد‌های صنعتی در چهارمحال و بختیاری نیازمند تسهیلات بانکی است

مدیرکل صمت چهارمحال و بختیاری گفت: بیش از ۲ هزار طرح صنعتی در استان وجود دارد که از این مجموعه ۵۴۳ طرح نیازمند تسهیلات بانکی است.

طرح‌های واحد‌های صنعتی در چهارمحال و بختیاری نیازمند تسهیلات بانکی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد فضل‌الله رحمتی امشب در آئین تجلیل از صادرکنندگان نمونه، صنعت‌گران و معدن‌کاران برتر چهارمحال و بختیاری که با حضور عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، گفت: این استان با یک درصد مساحت کشور، ۱/۳ دهم درصد سرمایه‌گذاری های کشور را داراست.

مدیرکل صمت چهارمحال و بختیاری افزود: هم‌اکنون یک هزار و ۱۴ واحد صنعتی فعال، ۵۷ هزار واحد صنفی فعال و ۱۵۶ معدن در استان فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه در برخی از محصولات تولیدی از جمله چادر مشکی، ورق‌های گالوانیزه فولادی، فرآورده‌های نسوز ، خوراک آبزیان و نساجی دارای جایگاه شاخص کشوری هستیم، بیان کرد: با انجام مذاکره با هلدینگ‌های بزرگ مانند ایدرو، ایمیدرو و شستا صنعت استان شاهد تحولات جدیدی می‌شود.

رحمتی افزود: در چهارمحال و بختیاری با تدوین چهار زنجیره ارزش در حال توسعه و تکمیل زنجیره‌های صنعتی هستیم .

وی تصریح کرد: زنجیره آبزیان در چهارمحال و بختیاری تکمیل شده و واحدهای صنعتی استان ۷۰ درصد خوراک آبزیان کشور را تامین می‌کنند و تنها واحد فرآوری بادام مامایی کشور در این استان است.

مدیرکل صمت چهارمحال و بختیاری گفت:  با تکمیل زنجیره فولاد انواع ورق‌های گالوانیزه آهن اسفنجی شمش و بیلت تکمیل و تولید شده است و با توجه به اینکه ۴۰ درصد نخ پلی استر کشور در مجموعه‌های نساجی چهارمحال و بختیاری تامین می‌شود، زنجیره ارزش نساجی در استان اجرایی می‌شود.

وی بیان کرد: بیش از ۲ هزار طرح صنعتی در استان وجود دارد که از این مجموعه ۵۴۳ درصد نیازمند تسهیلات بانکی است.

رحمتی همچنین با اشاره به دغدغه های فعالان اقتصادی استان، افزود: بیشتر واحدهای صنعتی استان مشکل تامین نقدینگی مواد اولیه دارند که گاهی به دنبال تصویب قوانین جدید دچار سختی چند برابر می‌شوند.

پایان پیام/۶۸۰۴۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول