اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  زنان و جوانان

اجرای پایلوت برنامه تحکیم خانواده در 2 استان کشور

معاون اول رئیس جمهور در امور زنان از اجرای پایلوت برنامه تحکیم خانواده در ۲ استان کشور خبرداد.

اجرای پایلوت برنامه تحکیم خانواده در 2 استان کشور

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس،انسیه خزعلی معاون اول رئیس جمهور در امور زنان، امروز ۲۴ آبان ۱۴۰۲ در برنامه صف اول شبکه خبر ضمن اشاره به آخرین برنامه های صورت گرفته در معاونت امور زنان گفت: ما در معاونت امور زنان، در چند بخش سیاست گذاری، برنامه‌ریزی و هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی و رصد و ارزیابی با دولت همکاری داریم.

خزعلی ادامه داد:در رصد و ارزیابی ،قوانین و مسائل انجام شده در حوزه زنان را بررسی می کنیم و میزان محقق شدن آن را دنبال می کنیم که این کار با گزارش هایی که هر ۶ ماه از دستگاه‌ها جمع آوری می شود صورت میگیرد.

معاون اول رئیس جمهور در امور زنان افزود:در بخش‌هایی از این اقدامات، مانند جوانی جمعیت پیشرفت کار حاصل شده، که البته این امر مهم با اهدای زمین و تسهیلاتی است که نسبت به سال‌های گذشته وضعیت بهتری پیدا کرده است. البته این تسهیلات به گونه ی مطلوب انجام نگرفته چرا که برخی از بانک ها اعتبار لازم را دارا نیستند و برخی هم همکاری مطلوب را ندارند.

خزعلی گفت: تلاش شده است با پشتیبانی از گروه هایی که در حوزه جوانی جمعیت فعالیت می کنند فرهنگ صحیح و مطلوب خانواده منتشر بشود.در ماه های اخیر و در روز خانواده با پیام ریاست محترم جمهور، ۹ کارگروه در ارتباط با مسائل فرهنگیِ خانواده و فرهنگ عامه با همکاری شورای فرهنگی عمومی تشکیل دادیم.

خزعلی ضمن اشاره به تشکیل کارگروه های تخصصی افزود:تلاش شددربخش‌های مختلف گروه‌های تخصصی در بحث های فرهنگ خانواده، فرهنگ محیط زیست و چگونگی حمایت از محیط زیست و بحث های مرتبط با مهارت های زندگی که بسیاری از آسیب‌های خانواده‌ها مربوط به عدم مهارت و عدم داشتن سبک زندگی صحیح و مطلوب استاندارد خانواده است را به کار بگیریم.

وی ادامه داد: موارد متعدد دیگر هم مشغول به کار هستند و به زودی به صورت یک جریان، ادامه دار خواهند بود که در برخی از استان‌ها جشنواره‌هایی برگزار شده و در برخی دیگر از استان ها این برنامه ها در دست اجرا هست.

خزعلی عنوان کرد:عمده حرکت‌هایی در جهت رفع خلا های فرهنگی در حال انجام است تا به وسیله آموزش و برنامه‌های مهارتی آن ها را ریشه کن کنیم وبتوانیم در ارتقای فرهنگ و جلوگیری از نفوذ فرهنگ بیگانه قدم هایی را برداریم.

وی گفت:همچنین برای تحکیم خانواده برنامه هایی مصوب شده که قدم های اجرایی از جمله آمادگی پلتفرم و غیره برداشته شده و در دو استان قم و سمنان اجرا خواهد شد و امیدوار هستیم اتفاقات خوبی رقم بخورد.

دوره های آموزشی چند ساعته برای سربازان

 

 

خزعلی گفت:مسئله سیاست گذاری که عمدتاً مرتبط با مسئله خانواده، زن و توانمندسازی زنان،حضانت و مسائلی که مرتبط با هویت و اهدای جنین است به علاوه لوایحی که در انتظار انتشار هستند در مراحل رفت و برگشت به کمیسیون ها می باشند که امیدواریم به زودی ضمن تکمیل آنها مراحل حضور در مجلس را طی کند.

 

وی ادامه داد:در بخش هماهنگی، مسئله جمعیت ومسئله پیشگیری از آسیب طلاق از هم جمله هماهنگی بین دستگاه‌ها بوده که انجام شده و به لطف خدا در حال اجرایی شدن می باشد.

 

معاون اول رئیس جمهور در امور زنان ضمن اشاره به مسئله زیست عفیفانه گفت:در حوزه زیست عفیفانه، برنامه‌هایی برای آموزش والدین دانش آموزان، با هماهنگی آموزش و پرورش و آستان قدس رضوی و برخی از نیروهای مردمی، تدوین شده که هم به صورت مجازی و هم به صورت حضوری ارائه خدمات خواهند کرد.

 

خزعلی ادامه داد:برنامه‌هایی برای سربازان در پایان دوره سربازی انها پیش بینی شده است که دوره‌ای را به صورت کارگاه آموزشی در چند ساعت در ارتباط با خانواده جمعیت و سبک زندگی خواهند گذراند .

 

رژیم صهیونیستی باید از سازمان ملل اخراج شود

 

معاون اول رئیس جمهور در امورزنان ضمن اشاره به سفر اخیر خود به ریاض افزود:سفر اخیر بنده به ریاض، برای شرکت در اولین جلسه کمیته زن و خانواده بود که به تازگی تشکیل شده است و در سازمان همکاری اسلامی برگزار میشود و در واقع شروعی برای یک برنامه‌ریزی جهانی با حضور بانوان کشورهای اسلامی است.

 

وی گفت:با توجه به همزمانی برگزاری این کمیته با جنگ غزه،موضع بانوان همه کشورهای شرکت کننده،اظهار دردمندی با غزه بود. بسیاری از آنها طالب این مسئله بودند که حرکت جدی صورت بپذیرد اگرچه این حرکت و عکس‌العمل در حوزه اختیارات سران و روسای کشورها است. مانند پیشنهاداتیکه توسط رئیس جمهور محترم مطرح شد و برخی از آنها مورد پذیرش بقیه قرار گرفتند.

 

خز علی عنوان کرد:برخی از بانوان شرکت کننده در این اجلاس مانند نخست وزیر بندگلادش، وزیر خارجه اندونزی و پاکستان، با شور و حرارت از آمادگی برای حمایت از زنان فلسطین و غزه استقبال کردند و معتقد بودند که باید مظلومیت آنها را به جهان معرفی کنیم.  

 

معاون اول رئیس جمهور در امور زنان ضمن اشاره به تعبیر رئیس سازمان همکاری اسلامی گفت : رئیس سازمان همکاری اسلامی گفت هیچ وقت امکان نداشت که به این وضوح جنایتکار بودن صهیونیست‌ها دیده شود صحنه هایی که رخ داد ماهیت این رژیم را به جهان نشان داد و امیدواریم این مقدمه‌ای برای شناخت کامل باشد تا این شناخت کامل باعث وحدت و همدلی همه جهانیان بشود.

 

وی افزود:ما معتقدیم اخراج رژیم صهیونیستی از کمیسیون مقام زن سازمان ملل، حداقل کاری است که می توانیم در قبال این رژیم خبیث انجام دهیم.رژیمی که دستش با این وضع فجیع آغشته به خون زنان و کودکان است و بیش از ۴۰ مرکز درمانی و بیمارستان را مورد حمله قرار می‌دهد به هیچ وجه شایستگی حضور در این کمیسیون را ندارد.

 

معاون اول رئیس جمهور در امور زنان ضمن اشاره به تلاش های سال گذشته برای حذف ایران از سازمان ملل گفت:سال گذشته با شایعه،دروغ و جوسازی‌های سیاسی که انجام دادند تلاش شد تا خلاف روال معمول، ایران را از سازمان ملل اخراج کنند. سازمان ملل چگونه چشمانش را به روی این گونه فجایع می‌بندد و با این همه آدم کشی و نسل کشی صدایی از سازمان ملل در نمی‌آید.

 

خزعلی گفت:ما انتظار داریم این رژیم از سازمان ملل حذف شود. رژیمی که هیچ ارزشی برای انسانیت قائل نیست و جز مسئله نژادپرستی و آپارتاید هیچ نام دیگری نمی‌توانیم بر او بگذاریم این رژیم اگر محاکمه نشود ممکن است مانند جنایاتی که آمریکا در ویتنام انجام داد از ذهن جامعه جهانی پاک شود و بعد از محاکمه نشدن آن کاملاً به فراموشی سپرده شود.

 

معاون اول رئیس جمهور در امور زنان گفت:ماهمیشه باید به عنوان یک خط مشی که برای ما از قرآن و دین ترسیم شده،از مستضعفین و محرومان دفاع کنیم.امروز آن چیزی که در حیطه مسئولیت ماست دفاع از مردم مظلوم فلسطین و همراهی با زنان فلسطین است تا بتوانیم آرامش و معیشت آنها را تامین کنیم.

 

وی ادامه داد: در بحث افغانستان کشورهایی اعلام آمادگی کردند که در صورت پذیرش افغانستانی ها در دانشگاه های ایران، آمادگی اعطای کمک های مالی را خواهند داشت و قراردادهایی هم در همین موضوع در دست انجام است تا پذیرش برخی از این دانشجویان را داشته باشیم و بتوانیم مشارکت در تامین نیازهای این عزیزان داشته باشیم.

 

خزعلی بیان کرد: خانواده‌ای که تمکن مالی دارد چرا به یک فرزند اکتفا کرده، چون این امر به آینده ایران مربوط است. خانواده‌های متمکن، کسانی که می‌خواهند فرزندشان را سقط کنند را بگیرند و بزرگ کنند، چون آمار سقط جنین در کشور زیاد است و ۹۵ درصد از روابط مشروع است البته بعد معیشتی در سقط جنین وجود دارد.

 

وی گفت: رئیس جمهور تاکید دارد همه دستگاه‌ها با نگاه حمایتی نیاز خانواده‌ها را تامین کنند.

 

معاون اول رئیس جمهور در امور زنان اضافه کرد: ما باید کار فرهنگی و پشتیبانی انجام دهیم. بهزیستی خیلی توانسته سرعت دهد که فرزندان شیرخوار سریع‌تر به خانواده‌ها ملحق شوند یا مسئله اهدای جنین در حال اصلاحاتی است که در بحث جمعیت کمک‌کننده است.

 

خزعلی ادامه داد: شاید قبل از تصویب قانون جوانی جمعیت مسئولیت بیشتری متوجه ما بود، اما الان ستاد ملی جمعیت بیشتر مسئولیت‌ها را دارد، اما بودجه آن‌ها کم است.

 

واگذاری زمین و خانه رایگان به چهارقلوها

 

معاون اول رئیس جمهور در امور زنان بیان کرد: یکی از بدشانسی‌های دولت این است که اگر صد کار کند و یک مشکل باشد آن مشکل خیلی بزرگ می‌شود. چهارقلو‌هایی در استان‌های مختلف شناسایی شدند و به آن‌ها زمین اهدا شده است البته زمین و خانه رایگان دادن در قانون جوانی جمعیت نیست که به مجلس رفت و مصوب شد و اجرایی شد.

 

وی اضافه کرد: در کرمان یکی مشکلی داشتیم که سه تا چهارقلو در ماهان و زرند داشتیم که دو تا از آن‌ها زمین گرفتند و قرار شد ۵۰۰ میلیون وام برای ساخت پراخت شود، اما یکی از آن‌ها زمین نمی‌خواهد و خانه می‌خواهد. برای فرزند سوم به بعد هم پیش‌بینی‌هایی شده است.

 

خزعلی گفت: در سال جاری وزیر راه در استان‌های مختلف واگذاری زمین داشته و واگذاری ۲۴ هزار قطعه به خانواده‌هایی که بالای سه فرزند داشتند، انجام شده است و باید به همه خانواده‌هایی که بالای سه فرزند دارند، داده شود.

 

معاون اول رئیس جمهور در امور زنان تصریح کرد: وام خوداشتغالی زنان روستایی در بودجه ۱۴۰۲ و برنامه هفتم دیده شده است روستا پایه و محورش بانوان هستند. در غزه هم اگر بانوان نبودند این مقاومت و پایداری ادامه پیدا نمی‌کرد.

 

وی عنوان کرد: وام خوداشتغالی زنان روستایی پرداخت می‌شود و الان برخی از شهر‌ها به روستا‌ها برگشتند و تولیدی راه انداختند.

 

خزعلی گفت: مجوز‌های کسب و کار تسهیل شده، اما مجوز سلامت سختی‌های خود را دارد. بحث بازارچه موضوع مهمی است که روستاییان چه در صنایع تبدیلی و چه در فروش مطرح می‌کنند.

 

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده اظهار کرد: یک درصد بودجه برای زنان و خانواده اعمال شد و دستگاه‌های اجرایی باید آن را پرداخت کنند و در ۹ موضوع اجرایی می‌شود.

 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول