اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

ضرورت پژوهش‌های علمی برای مشخص شدن سرانه مطالعه در خراسان‌جنوبی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: باید پژوهشی در راستای تأثیرگذاری فعالیت‌های فرهنگی برای افزایش سرانه مطالعه در کشور و همچنین کتاب‌های مورد علاقه قشر جوان داشته باشیم.

ضرورت پژوهش‌های علمی برای مشخص شدن سرانه مطالعه در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی با اشاره به اینکه امسال شعار «کتاب خواندنی است» برای این هفته انتخاب شده است، اظهارداشت: هفته کتاب که از ۲۳ آبان آغاز شده سی‌ام آبان ماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه همفزایی خوبی بین همه دستگاه‌های ذیل فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه کتاب و کتابخوانی در استان وجود دارد، یادآور شد: در استان به مناسبت هفته کتاب و کتاب خوانی ۶۱۵ برنامه پیش بینی شده که در طول این هفته اجرا می شود.

فرخنده ادامه داد: این برنامه ها با کمک ۴۷ کتابفروشی و ۳۹ انتشاراتی در استان و همچنین جمع کثیری از اصحاب اهل قلم به اجرا در می آید.

وی از توزیع حدود ۵ هزار جلد کتاب از سوی مجموعه کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان هدیه بین مجموعه‌های مردمی و دستگاه‌های اجرایی در استان خبر داد و بیان کرد: امیداست این اقدام گام مؤثری به منظور ارتقای سرانه مطالعه در جامعه باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه باید پژوهشی در راستای تأثیرگذاری فعالیت‌های فرهنگی برای افزایش سرانه مطالعه در کشور و همچنین کتاب های مورد علاقه قشر جوان داشته باشیم، یادآور شد: تلاش ما بر این بوده که هر کتابی وارد استان نشود چرا که شاید با نیاز امروز خراسان جنوبی و جوانان اهل مطالعه ما تطبیق نداشته باشد.

فرخنده اضافه کرد: با همکاری دانشگاه بیرجند نمایشگاه تخصصی کتاب برپا شده است.

وی با اشاره به وجود ۱۴ روستای کشور به عنوان روستاهای دوستدار کتاب گفت: از این تعداد دو روستا مربوط به خراسان جنوبی بوده که این خود افتخاری برای استان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اختصاص ۳۵ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه های کتابخانه ای در استان در سفر رئیس جمهور خاطرنشان کرد: امیداست این موضوع تحول خوبی در حوزه کتاب و کتابخوانی استان ایجاد کند.

پایان پیام/۶۹۰۲۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول