اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سرنوشت جعبه ابزار گم شده ناسا در فضا چه شد+فیلم

جعبه ابزار یک فضانورد که در طول یک پیاده‌روی معمولی فضایی گم شد، جدیدترین شیئی است که رصدکنندگان در آسمان شب پیدا کرده‌اند.

سرنوشت جعبه ابزار گم شده ناسا در فضا چه شد+فیلم

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از ان‌بی‌سی، جعبه ابزار  فضانوردی که در طول یک پیاده‌روی فضایی در ایستگاه فضایی بین‌المللی گم شد، اکنون به دور زمین می‌چرخد و ممکن است به اندازه‌ای روشن باشد که آسمان‌نگاران آن را ببینند.

این جعبه ابزار زمانی که دو فضانور ناسا در حال انجام تعمیرات در قسمت بیرونی ایستگاه فضایی بودند، از ایستگاه فضایی دور شد. مقامات ناسا در تاریخ 1 نوامبر(10 آبان) در پست وبلاگی که جزئیات نتیجه راهپیمایی فضایی را توضیح می دهد، نوشتند: «در طول این فعالیت، یک جعبه ابزار  به طور ناخواسته گم شد.»

این جعبه در حال حاضر در مدار پایین زمین در حال چرخش به دور سیاره است، این احتمال وجود دارد که جعبه به ایستگاه فضایی هم برخورد کند هرچند ناسا خطر آن را کم اعلام کرده باشد.

در حال حاضر، جعبه ابزار  گمشده به یک ستاره مصنوعی جدید در آسمان شب تبدیل شده است. دیو دیکینسون، نویسنده کتاب های نجومی در ایکس پست کرد که جعبه ابزار  حدود 1 دقیقه جلوتر از ایستگاه فضایی در حال گردش است. وی اضافه کرد که جعبه ابزار  دارای قدر ستاره ای 6+ است، به این معنی که تشخیص آن با چشم غیرمسلح ممکن است سخت باشد، اما می تواند به اندازه ای روشن باشد که بتوان آن را در آسمان شب با یک جفت دوربین دوچشمی تشخیص داد.

قدر ستاره ای برای توصیف روشنایی ظاهری یک ستاره در آسمان شب استفاده می شود. مقیاس قدر از 30- تا 30+ است که به روشن ترین اجسام کوچکترین اعداد و کم نورترین اجسام بیشترین اعداد اختصاص داده شده است. به عنوان مثال، ماه کامل دارای قدر 12.6- است، در حالی که یک جرم آسمانی کم نورتر ممکن است قدر 10+ یا بیشتر داشته باشد.

مگان کریستین، فضانورد آژانس فضایی اروپا، فیلم ضبط شده توسط ناسا را در ایکساز جعبه ابزار  باز شده و شناور در طول راهپیمایی فضایی 1 نوامبر به اشتراک گذاشت.

 

تماشاگران آسمان که می خواهند سعی کنند جعبه ابزار  را در مدار ببینند، باید در یک شب صاف بیرون بروند و ابتدا تعیین کنند که ایستگاه فضایی بین المللی چه زمانی از بالای سر آن ها عبور می کند.  قبل از اینکه مدار این جعبه ابزاربه آرامی کاهش یابد و در نهایت به سمت زمین بیفتد، احتمالاً برای چند ماه در آسمان شب قابل مشاهده خواهد بود. این جعبه در صورت سقوط به سمت زمین مانند دیگر اجرام کوچک در مدار پایین زمین، (قطعات موشک و ماهواره‌های کوچک) در جو می‌سوزد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول